بازار روسیه برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی نامحدود است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بازار روسیه برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی نامحدود و وسیع است.

به گزارش ارک خبر،یونس ژائله در نخستین جلسه میز تجاری روسیه اظهار کرد: یکی از راه‌های گسترش حضور فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در این بازار، رفع اشکالات موجود در محصولات داخلی است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی چندین شرکت‌ فعال از استان در بازار روسیه حضور دارند، اظهار کرد: پرهیز از فعالیت‌های انفرادی و افزایش حضور تیمی در بازارهای بین‌المللی ضروری است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه فرصت مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با این کشور بوده و گسترش این مبادلات منوط به بهبود کیفیت محصولات از یک سو و کاهش قیمت‌نهایی محصولات از سوی دیگر است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه فرصت مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با این کشور بوده و گسترش این مبادلات منوط به بهبود کیفیت محصولات از یک سو و کاهش قیمت‌نهایی محصولات از سوی دیگر است.

ژائله یکی از مهمترین چالش‌های موجود در راه مبادلات اقتصادی با روسیه را عدم آشنایی تجار با قوانین این کشور اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس اتاق بازرگانی تبریز تلاش می کند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی در رابطه با افزایش مهارت در تجارت با روسیه، صادرکنندگان و واردکنندگان استان را توانمندتر کند.

وی با بیان اینکه عدم تسلط به زبان روسی از دیگر مسائل مهم در زمینه تجارت با این کشور است، یادآور شد: اتاق بازرگانی تبریز برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان برای فعالان تجاری در این کشور آماده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به اینکه هزینه حضور در روسیه برای تجارت هنگفت است، گفت: اگر تاجری به صورت انفرادی در این کشور اقدام به تاسیس شعبه کند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد به همین منظور اتاق تبریز در نظر دارد با تشکیل مقر و میز مشترک در روسیه و ایجاد فضای مناسب برای بازاریابی شرکت‌های آذربایجان شرقی، هزینه‌های جاری این واحدها را تا حد زیادی کاهش دهد.

ژائله افزود: علاوه بر این، اتاق بازرگانی تبریز با استقرار نماینده حقوقی در این میز و ارائه حمایت‌های حقوقی و نظرات کارشناسی شده و مشورتی، برای افزایش میزان تجارت با روسیه زمینه سازی می کند.

وی با تاکید بر افزایش روابط تجاری بین آذربایجان‌شرقی و روسیه اظهار کرد: تجار و فعالان اقتصادی استان نباید هدف خود را تنها بر روی صادرات کالا قرار دهند بلکه می‌توان با واردات محصولات روسی به کشور برای افزایش حجم تجاری و گسترش رابطه دوسویه کمک کرد.

۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی فعال است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۹ میز تجاری در استان زیر نظر سازمان صمت استان، گفت: با استقرار دبیرخانه مشترک میزهای تجاری استان در اتاق بازرگانی تبریز، از این به بعد مسوولیت مدیریت این میزها بر عهده اتاق بوده و تغییراتی در چارچوب میزها ایجاد خواهد شد.

طاهر روحی اظهار کرد: موارد و چالش های پیش روی تجار و فعالان اقتصادی استان برای مبادلات اقتصادی با روسیه در سفر آینده رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی مطرح می شود.

طاهر روحی، افزود: موارد و چالش های پیش روی تجار و فعالان اقتصادی استان برای مبادلات اقتصادی با روسیه در سفر آتی رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی مطرح می شود.

در این جلسه تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، مسایل پیش‌روی تجارت با این کشور از قبیل لجستیک، عدم آشنایی با بازارهای CIS، عدم ارتباطات بین‌المللی مطلوب، عدم حضور شرکت‌های استانی در تصمیمات اتاق مشترک ایران و روسیه، مشکلات مرتبط با عدم آشنایی با قوانین کشور روسیه و همچنین مشکلات مربوط به عدم آشنایی با زبان روسی، ضرورت ارتباط تجاری راهبردی به جای ارتباط تاکتیکی، مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی، ضرورت ایجاد پایانه‌های صادراتی درآذربایجان شرقی و ایجاد دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در استان را ارایه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا