افتتاح ۶ کیلومتر از محور مرند – جلفا در سفر استانی رییس جمهور

منطقه آزاد ارس به عنوان پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز نقش مهمی در تبادلات تجاری، صادرات و واردات کشور دارد و همواره مورد توجه دولت سیزدهم بوده است و افتتاح یکی از فازهای بزرگراه مرند - جلفا به همت این منطقه در دور دوم سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی نوید بخش تسهیل ترددهای جاده ای در این مسیر راهبردی است.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا، بزرگراه مرند- جلفا از مهمترین راه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی است که سفر امنی را برای بازدیدکنندگان از ارس فراهم می آورد به طوری که تعطیلات نوروز امسال با بهره برداری آزمایشی این جاده مهم تعداد فوتی بر اثر تصادف خودرو برای اولین بار به صفر رسید.

رسیدن تعداد فوتی های تصادفات جاده ای در این مسیر نشان از موفقیت در اجرای این طرح دارد و به میمنت دومین سفر استانی آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس روز سه شنبه در خصوص طرح های برنامه ریزی شده برای سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته جاده مرند- جلفا راکد شده و ۶ ماه بدون اجرا متوقف مانده بود که با احساس مسوولیت برای اجرای این طرح در جهت ایجاد امنیت و تسهیل در سفر برای مسافران ارس این جاده اجرا شد.

کیانی اظهار کرد: ۶ کیلومتر از این راه از سمت ارس به پایان رسید و با ۲ طرفه شدن مسیر تعداد فوتی های تصادفات این جاده برای نخستین بار به صفر رسید.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد و اکنون در ادامه اجرای این جاده هفت کیلومتر آن را منطقه آزاد ارس تا پایان امسال اجرا و به پایان می رساند و هفت کیلومتر باقی مانده دیگر نیز در تعهد اداره راهداری آذربایجان شرقی است.

بزرگراه مرند – جلفا ۶۱ کیلومتر است که طبق تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس ۳۴ کیلومتر از این پروژه از سمت جلفا در تعهد این منطقه صنعتی تجاری است.

واحد صنایع غذایی با سرمایه گذاری ۱۹۱ میلیارد تومانی در ارس آماده افتتاح است

یکی دیگر از طرح هایی که با هدف تامین نیاز داخلی و همین طور صادرات به افتتاح می رسد بهره برداری از واحد صنایع غذایی تولید کیک و کلوچه به ظرفیت یازده هزار تن در سال است.

وی در خصوص طرح واحد صنایع غذایی که در دور دوم سفر استانی رییس جمهور افتتاح می شود، گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی ۱۵۷ نفر صاحب شغل می شوند.مدیر عامل منطقه آزاد ارس در خصوص طرح واحد صنایع غذایی که در دور دوم سفر استانی رییس جمهور افتتاح می شود، گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی ۱۵۷ نفر صاحب شغل می شوند.

کیانی ادامه داد: ظرفیت تولیدی این واحد صنایع غذایی ۱۱هزار تن در سال کیک و کلوچه است که با سرمایه ۱۹۱ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است، تولیدات این واحد برای صادرات و هم فروش در داخل کشور پیش بینی شده است.

۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح ۲ طرح منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

 منطقه آزاد ارس با قرار گرفتن در مجاورت کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برخورداری از ۲۳۸ واحد صنایع فعال و ۱۵۱ واحد صنایع در دست ساخت نقطه طلایی تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و کشور نقش ایفا می کند.

منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری در دور دوم سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند و حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار به اضافه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این سفر مصوب شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا