سفر استانی رئیس جمهور فرصت خوبی برای حل مسائل کلانشهر تبریز است

استاندار آذربایجان شرقی سفر استانی رئیس جمهور را فرصت خوبی برای حل مسائل شهری کلانشهر تبریز دانست و گفت: مشارکت دولت در مسائل شهری را با تکیه بر چهار اولویت شامل اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین، توسعه حمل‌ونقل عمومی و احیای بافت فرسوده پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ارک خبر، عابدین خرّم در نشست بررسی مسائل و مشکلات بازار تبریز با حضور جمعی از معتمدان و بازاریان، گفت: تمام تلاش ما این است که با هم‌افزایی و همراهی بین بخشی، اجازه ندهیم مشکلات شهر تبریز تداوم یابد و آینده بهتری را برای این کلانشهر رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: استانداری آذربایجان شرقی در مسائلی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد در کنار مدیریت شهری است و از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

استاندار آذربایجان شرقی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: با اهتمام شورای شهر و دستگاه‌های تابعه شهرداری تبریز بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: در رابطه با مناطق حاشیه‌نشین و مسیرگشایی در این مناطق نیز کارهای خوبی انجام شده و این موضوع جزو اولویت‌های دولت است که در سفر دوم نیز موضوع بدنه‌سازی، سامان‌دهی ساخت‌وسازها و نجات مردم از وضعیت نابسامان این مناطق پیگیری خواهد شد.

خرّم درخصوص حمل‌ونقل عمومی در شهر تبریز هم گفت: در ۱۰ سال گذشته در این حوزه تغییرات چندانی رخ نداده و از این رو دولت گشایش‌هایی را در این رابطه ایجاد کرد، از جمله صدور مجوز ورود یک‌هزار دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات سنگین مهندسی در صورت ابلاغ این مصوبه توسط دولت، به شهرداری ارجاع داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در حوزه حمل‌ونقل شهری، متروی تبریز است که از لحاظ منابع، مدیریت و پیمانکار دچار مشکلات اساسی بود که امروز این موضوع حل شده است؛ خط یک مترو تکمیل شده و خط ۲ با سرعت شروع شده و در حال پیشرفت است و امیدوایم در ۲ سال آینده این خط به بهره‌برداری برسد. خط سوم نیز در ادامه آغاز می‌شود که تردد مردم از این طریق تسهیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص سامان‌دهی و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی تبریز هم گفت: در این خصوص جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی و با حضور شهرداری و میراث فرهنگی برگزار کردیم که در آن برای نوسازی در این مناطق و بازگشایی مسیرهای منتهی به آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

در این نشست مسائل و مشکلات بازار تاریخی تبریز از سوی معتمدان و بازاریان مطرح و درخصوص راهکارهای حل این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا