سهم رئیسی از خط آهن میانه-خاوران ۴کیلومتر در دو سال

طبق برنامه روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه دومین سفر رئیسی در قامت رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.این سفر که در چند روز اخیر به صورتی ویژه اطلاع‌رسانی می‌شود، با هدف افتتاح پروژه‌های کلیدی انجام می‌گردد. در شرح برنامه سفر رییس‌جمهور به آذربایجان شرقی ۳ اتفاق مهم برجسته شده است.

به گزارش ارک خبر، طبق برنامه روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه دومین سفر رئیسی در قامت رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود . این سفر که در چند روز اخیر به صورتی ویژه اطلاع‌رسانی می‌شود، با هدف افتتاح پروژه‌های کلیدی انجام می‌گردد. در شرح برنامه سفر رییس‌جمهور به آذربایجان شرقی ۳ اتفاق مهم برجسته شده است.

۱-افتتاح راه‌آهن میانه به تبریز ۲-استقلال مس سونگون ۳-احیای دریاچه ارومیه
اما چیزی که باعث تعجب است در هیچ یک از حوزه ها اتفاق مهمی رخ نداده است که لزومی به حضور رئیس دولت برای افتتاح آن باشد.
راه آهن میانه به تبریز که از کلنگ زنی آن بیش از ۲۲ سال گذشته، به ایستگاه خاوران رسیده است. باید دقت کنیم که ایستگاه مرکزی و تاسیسات راه آهن در غرب تبریز قراردارد. پس باید دقت کنیم که دولت سیزدهم یک ایستگاه راه آهن را افتتاح می‌کند و هنوز این پروژه تکمیل نشده است. در حقیقت برخلاف القای رسانه‌های طرفدار دولت هنوز انتظار ۲۲ ساله برای تکمیل پروژه راه آهن تبریز میانه به پایان نرسیده است .
حالا بیایید ببینیم حجم این پروژه در دو سال اخیر چقدر پیشرفت داشته است.
در زمستان سال ۹۹ وزیر راه طی مصاحبه‌ای گفته است: “سال گذشته خط ریلی میانه –بستان آباد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و باقیمانده این مسیر به تبریز در دو بخش ۴۴ کیلومتری تا خاوران و ۳۰ کیلومتری از خاوران به داخل شهر تبریز اجرا می‌شود”. در حقیقت پروژه بستان آباد تا خاوران ۴۴ کیلومتر است که از سال ۹۹ در حال
انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی در ۱۷ خرداد سال ۱۴۰۰ طی مصاحبه ای با خبرگزاری مهر از پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه خبر داد. یعنی ۳۸ کیلومتر از این پروژه تا آن زمان احداث شده بود و تنها ۸ کیلومتر باقی مانده بود .
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در همان زمان در مصاحبه با همان خبرگزاری از وعده افتتاح ایستگاه خاوران تا پایان تیر ماه خبر داد که البته این وعده معاون رئیس جمهور میسر نشد و روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۰ درصدی مسیر ریلی و پیشرفت ۹۶ درصدی ایستگاه خاوران اطلاع داد . بعد از روی کار آمدن دولت جدید کار پیشرفت راه آهن تقریبا مسکوت ماند و در مصاحبه‌های مختلف از طرف مسئولین دولتی از گره‌ها ومشکلات سخن گفته شده تا اینکه گویا طلسم کار امسال شکسته است و ۴ کیلومتر مانده این خط آهن تکمیل شده است .
حالا آقای رئیسی به تبریز می‌آید تا دستاورد ۲ ساله‌اش یعنی احداث ۴ کیلومتر راه آهن را افتتاح کند.
در یادداشتهای سایر دستاوردهای دولت سیزدهم را بررسی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا