۲۷ هزار مشترک پرمصرف برق در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: تدوین الگوی مصرف بر اساس مطالعات است که در مراکز علمی انجام می‌گیرد به طوریکه طبق آمار ۶ درصد در استان بالای الگوی مصرف قرار دارد و به عبارتی ۲۷ هزار مشترک بالای الگوی مصرف هستند.

به گزارش ارک خبر، اکبر فرج‌نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نزدیک به ۲۹ تا ۳۰ درصد مصرف برق نیز در حوزه مسکونی است، اظهار کرد: نزدیک ۲۴ درصد مصرف برق استان نیز در حوزه کشاورزی و بقیه درصد نیز در حوزه عمومی و اداری است و بیش از ۵۰ درصد مصرف برق آذربایجان‌شرقی در حوزه تولید است

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان خاطرنشان کرد: جمع بخش مولد برق استان نیز ۳۰ درصد برای صنعت و ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی است. به عبارت دیگر ۵۴ درصد برق استان در حوزه مولد و تولید است و این یک افتخار بزرگی است زیرا جزو معدود استان‌هایی هستیم که بالای ۵۰ درصد مصرف انرژی استان در حوزه تولید است.

۲۷ هزار مشترک پرمصرف آذربایجان‌شرقی

وی خاطرنشان کرد: تدوین الگوی مصرف بر اساس مطالعات است که در مراکز علمی انجام می‌گیرد به طوریکه طبق آمار ۶ درصد در استان بالای الگوی مصرف قرار داریم و به عبارتی ۲۷ هزار مشترک بالای الگوی مصرف هستند.

مدیر عامل شرکت نیروی برق استان در انتقاد بر اینکه فرق مصرف بین خانواده کم جمعیت با پرجمعیت باید اعمال شود، گفت: در شرکت توانیر یک ضریب خانوار بر اساس تعداد خانوار وجود دارد که با ثبت این گزیته از تسهیلات و تخفیفات می‌توان بهره‌مند شد که تمام مشترکان یا با مراجعه به مرکز و یا از طریق از سامانه “برق من” ضریب خانوار خود را فعال کنند.

فرج‌نیا با اشاره بر اینکه تولید برق به صورت یکپارچه است و شبکه سراسری دارد؛ گفت: تصور کنید یک استخری است که برق کل کشور در آن قرار دارد و تمام برق سراسر کشور از آن استخر تامین می‌شود پس اگر کمبودی وجود دارد برای تنها استان ما نیست.

تولید ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی توسط مس سونگون

مدیر عامل شرکت نیروی برق استان یادآور شد: اجرای فاز توسعه بناب، عقد قرارداد برای توسعه نیروگاه هریس در حال عقد قرارداد و پیاده‌سازی ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مس سونگون از دیگر کارهای انجام شده شرکت نیروی برق استان است.

وی با تاکید بر اینکه سفر دوم ریاست همراه با برکت و مصوبات بسیار خوبی در حوزه برق بود، گفت: افزایش راندمان نیروگاه تبریز و افزایش قدرت نیروگاه تا یک هزار مگاوات، ایجاد پست ۴۰۰ کیلو وات در هشترود و تعدادی پست در سایر شهرستان‌ها از جمله این مصوبات است.

پاداش برای صرفه‌جویی مشترکان خانگی

فرج‌نیا در خصوص طرح جدید اعمال پاداش برای مشترکان گفت: طرح تشویق مشترکان از سال گذشته استارت خود اما تفاوت آن باطرحی که امسال اجرایی می‌شود افزایش ۲۰ برابری مبلغ پاداش و دربرگیری همه مشترکان است، بدین معنا که هر مشترکی که میزان مصرف خود را کاهش دهد مشمول این طرح می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود و همه مشترکان حتی پرمصرف‌ها هم می‌توانند با کاهش مصرف برق خود پاداش دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استانف گفت: مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.

وی افزود: میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند، البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا