۲ درصد محصولات آبزی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

معاون توسعه‌ آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اعلام اینکه ۲ درصد محصولات آبزی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود، گفت: میزان تولید آبزیان در استان تا پایان برنامه هفتم توسعه ۲ برابر می‌شود.

به گزارش ارک خبر،مهدی شکوری در بازدید از بزرگ‌ترین طرح پرورش ماهی قزل آلای شمال‌غرب کشور در خداآفرین افزود: میزان تولید محصولات آبزی در استان هم اکنون حدود ۱۰ هزار تن در سال است.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین با بیان اینکه شهرستان خداآفرین با داشتن منابع آبی کافی و اقلیم مناسب برای آبزی پروری، در آینده‌ نزدیک به یکی از شهرستان‌های شیلاتی کشور تبدیل خواهد شد، افزود: در زمان حاضر میزان تولید محصولات آبزی در این شهرستان یکهزار ۵۰۰ تن است که به زودی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با تکمیل طرح پرورش ماهی مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی خداآفرین، این شهرستان به تنهایی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت تولید آبزیان استان آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص می‌دهد.

آذربایجان شرقی به عنوان استان غیرساحلی با داشتن حدود ۱۵۰ باب سد خاکی کوچک و بزرگ، ۶۶ رشته رودخانه فصلی و دائمی و سه هزار و ۶۰۰ دهنه چشمه و قنات دارای ظرفیت‌های آبی مناسبی برای توسعه آبزی پروری است.

دکمه بازگشت به بالا