گرانی به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران تبدیل شده است!

روزنامه آفرینش از افزایش قیما کالاهای اساسی به ویژه مرغ در روزهای اخیر گلایه کرده و به کنایه نوشته گرانی به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران تبدیل شده است!

به گزارش ارک خبر،سال های متمادی است که مردم ایران اقتصادی نابسامان را تجربه می کنند و گرانی به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنها مبدل شده است. اقشار مختلف یاد ندارند که طی چند دهه اخیر امورات و هزینه زندگی آنها کنترل شده باشد یا درآمدشان بیش از مخارجشان باشد و به سمت پس انداز رفته باشند. گران شدن کالاها و خدمات برای مردم امری عادی شده و گویا این معضل تبدیل به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران درآمده است! درحالی که تمام این موارد گرانی علت و دلیل مشخص دارد که می توان یک به یک به آن رسیدگی کرد و جلوی گرانی را گرفت و یا آن به ثبات رساند. اما عزمی برای این موضوع دیده نمی شود و یا شیوه مدیریت ها به گونه ای نیست که بتواند مشکلات گرانی را چاره کند.

این روزنامه افزوده است: تنها در یک فقره قیمت مرغ طی یک ماه اخیر باز هم افزایش پیدا کرده و به نرخ حدودا ۱۰۰ هزارتومان نزدیک شده است. یک کیلو مرغ ۱۰۰ هزارتومان! حیرت آور است. واقعا حیرت آور از اینکه به گفته مسئولان مربوطه تولید و واردات این محصول بیش از یک و نیم برابر مصرف داخلی کشور است، اما قیمت ها همچنان به گونه ای رشد می کند که گویا قحطی مرغ آمده و مردم مجبورند در صف مرغ دولتی بایستند و یک عدد مرغ به قیمت ۷۵هزارتومان بخرند. خب پرواضح است که اگر میزان تولید و واردات بیش از نیاز کشور است، در چرخه توزیع آن فرصت طلبان و دلالانی وجود دارند که چرخه عرضه را مختلف و قیمت را بالا می برند. درهمین یک فقره مسئولان نظارتی گزارش دهند که چه کرده اند و چرا نمی توانند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند. این حد فشار معیشتی بر مردم روا نیست، مسئولان باور کنند که زندگی با حقوق کارگری و کارمندی سخت و مشقت بار است. لطفا در انجام وظایف جدی باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا