تعریف ردیف اعتباری ویژه برای مجتمع درمانی بابا باغی تبریز

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌های لازم در مجتمع درمانی باباغی تبریز برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی کاملا مهیاست و باید با استفاده از پشتوانه مردمی، این مجتمع از حالت رکود خارج شود.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا، محمد فرشکاران روز یکشنبه در بازدید از بخش های مختلف این مجتمع بر ضرورت تعریف ردیف اعتباری ویژه برای آن تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این مجتمع به عنوان یک برند و مرکز جذام کشور شناخته شده است امکان استفاده از فضاهای موجود و ظرفیت های مجتمع در توسعه گردشگری سلامت، ایجاد کلینیک روان درمانی و سلامتکده در آن فراهم است.

وی با بیان اینکه لازم است فضای ۱۰۰ هکتاری مجتمع برای درآمدزایی و ایجاد گردش مالی به صورت خودگردان بهسازی شود، ادامه داد: برای ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی و ساختمان‌ها حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس مجتمع باباباغی تبریز نیز اعلام کرد: ۳۵۰ بیمار مزمن روانپزشکی بستری فاقد حمایت‌های خانواده، ۱۰۰ بیمار جزامی و در مجموع ۴۵۰ نفر تحت پوشش مجتمع درمانی بابا باغی هستند.

علی اصغرزاده فرسودگی تاسیسات و نشتی آب، نقص فنی تاسیسات برق و کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات مجتمع اعلام و اضافه کرد: موافقت اصولی ۳۵۰ تخت روان را برای مجتمع بابا باغی اخذ کرده ایم اما در تامین نیروهای درمانی و پشتیبانی دچار چالش هستیم.

وی، حمایت‌های مالی صورت گرفته از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را موتور محرکه طرح های عمرانی مجتمع و موجب ایجاد انگیزه مضاعف در کارکنان جهت جذب حمایت‌های مالی و معنوی بیشتر از سوی سایر نهادها و داستگاه‌ها دانست.

آسایشگاه «بابا باغی»، ویژه بیماران جذامی، بیش از ۹۰ سال قبل در روستایی به همین نام در زمینی به وسعت ۷۵ هکتار در بخش شمالی تبریز برای زندگی دور از جامعه و همنوعان احداث و تجهیز شد تا پناهگاه امنی برای آن دسته از بیماران باشد که جامعه به دلیل ناآگاهی از آنها رویگردان بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا