اسکان اضطراری بیش از 21 هزار زائر اربعین در استان همدان

خبرگزاری ارک – معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان، از اسکان اضطراری و موقت 21 هزار و 812 نفر از زائران اربعین حسینی بازگشتی از کربلای معلی به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید در استان همدان خبر داد.

حسین اشرفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی امدادگران و نجات گران هلال احمر در خدمات رسانی به این شمار از زائرین در راه مانده و متاثر از برف و کولاک تا ساعت 9 روز جاری در این استان گفت: تاکنون نیروهای امدادی استان توانسته اند زائران در راه مانده را در مساجد، حسینیه ها، پایگاه های امداد ونجات جاده ای و بین شهری و پایگاه های پشتیبانی از عملیات امداد و نجات اسکان اضطراری و موقت دهند.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته و با تلاش نیروهای امدادرسان، 7850 تخت پتو، 11 هزار و 620 پرس غذای گرم و 10 هزار قوطی انواع کنسرو در میان زائران در راه مانده و متاثر از برف و کولاک شدید در شهرستان های همدان، تویسرکان، بهار، رزن، فامنین، نهاوند، ملایر، کبودرآهنگ و اسدآباد توزیع شده است.
معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: این شمار خدمات امدادی از سوی 40 گروه امدادی، 70 دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین و 150 نیروی عملیاتی امدادگر و نجات گر با یک تلاش شبانه روزی منسجم انجام شده است.
اشرفی افزود: در مدت یاد شده همچنین 60 نفر از زائران اربعین حسینی بازگشتی به کشور در استان همدان، از خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه ارائه شده از سوی امدادگران و نجات گران هلال احمر در 9 شهرستان بصورت سرپایی بهره مند شدند.
معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان همچنین از انتقال هشت نفر از مصدومان تصادف زنجیره ای 62 خودرو در محور همدان به ساوه به مراکز درمانی و بیمارستانی این استان خبر داد و گفت: این شمار مصدومان دارای جراحت های مختلف با قید فوریت های امدادرسانی، به مراکز درمانی اعزام شدند.
اشرفی تشریح کرد: عملیات امدادرسانی به زائران ورودی به این استان ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در حال ارائه انواع خدمات متنوع امدادی از جمله امداد ونجات جاده ای و بین شهری، اسکان اضطراری و موقت و تغذیه آنان هستند.
وی گفت: تمامی مسیرهای منتهی به این استان در پوشش کامل امدادی امدادگران و نجات گران هلال احمر قرار دارد، اما طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، محورهای این استان به سمت ساوه، آوج، رزن و قزوین نیمه مسدود اما با ترافیک شدید همراه است.
اشرفی از عموم هموطنان و زائران اربعین حسینی بازگشتی به کشور خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره تلفن 112 ندای امداد تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا