دانشگاه نیازمند فضای امن و نه فضای امنیتی است

144947798750890200پایگاه خبری ارک – رییسجمهوری همزمان با 16 آذر ، در جمع دانشگاهیان در دانشگاه شریف با اشاره به اینکه “دانشگاه نیازمند فضای امن و نه فضای امنیتی است”، گفت: معیار اقتدار نظام سرمایه اجتماعی است و به شما اطمینان می‌دهم که راه دولت یازدهم نسبت به دانشگاه و دانشجو و وزارت علوم تغییر نکرده است.

دکتر روحانی 16 آذر روز دانشجو را روز دانشگاه روز استقلال طلبی، روز آزادی‌خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد معرفی کرد و گفت: دانشگاه، دانشجو، استاد، علم و فناوری و تحقیق و بویژه دانشگاه‌های برتر فخر و افتخاری برای فرهنگ این سرزمین و برای ملت بزرگ ایران است.

رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه بهترین مکان برای نقد قدرت است افزود: اگر قدرت در هر کشوری مورد انتقاد و سؤال قرار نگیرد به انحراف و استبداد خواهد کشید. تمام مسئولین کشور مستقیم یا غیرمستقیم افتخار دارند که منتخب ملت بزرگ و از طریق آراء مردم بر مسند قدرت تکیه زدند. هیچ مقامی در جمهوری اسلامی ایران نداریم که مقام انتخابی نباشد. این تهمت است که برخی می‌گویند در ایران مقامات بر دو دسته تقسیم می‌شوند برخی انتخاب و برخی انتصاب می‌شوند. همه یا با آرای ملت مستقیم و یا غیرمستقیم انتخاب می‌شوند.

 

رییس قوه ی مجریه با تاکید بر اینکه ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی اذعان داشت: من از شما می‌پرسم سال  و 90 ، 91 و 92 شما برای 16 آذر به این راحتی می‌توانستید اجتماع داشته باشید. حالا الان سال 93 و 94 همه دنبال 16 آذر هستند. یک زمانی بود کسی جرأت نمی‌کرد بگوید جنبش دانشجویی از این کلمه می‌ترسیدند.

وی در ادامه افزود: بنابراین اگر شاخص‌هایی که ما داریم. اگر واقعا دانشگاه سال 94 با 91 فرق نکرده، حتما ما بعنون دولت یازدهم محکومیم و اگر فرق کرده البته ممکن است تا حد مطلوب فاصله زیاد باشد بعضی از نقدهای شما که هنوز به دانشجو بی‌احترامی می‌شود و هنوز ممکن آن فضای مطلوب نباشد بله درست است و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم نه در اقتصاد و در سلامت هم که جایی است که تلاش بسیاری شده  و آقای دکتر هاشمی بسیار زحمت کشیده‌اند و آمار و ارقام نشان می دهد ولی هنوز در آن هم به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و راه زیادی در پیش داریم من به شما اطمینان می‌دهم راه دولت یازدهم نسبت به دانشگاه نسبت به دانشجو و وزارت علوم تغییر نکرده. حالا اگر شما اشکالی دارید بگویید از فرجی دانا تا فرهادی نباید فرقی کند البته از قبلش از میلی منفرد.

روحانی در تشریح شاخص ها گفت:بنابراین چیزی که ما خواستارش هستیم این است که شاخص‌های ما شاخص‌های مطلوب باشد یکی از دوستان فرمودند که از لحاظ رکود دولت حرکتی به پیش نداشته است. خب آمار واقعاً این را می‌گوید؟ سال 91 رشد اقتصادی ما منفی 6.8 بوده یعنی وضع رکود این چنین بوده و در عمق رکود بودیم.در سال 92 رساندیم به منفی 1.9 . در سال 93 رشد اقتصادی مثبت 3 شد. البته امسال سال بسیار سختی است ممکن است از نظر آمار رشد اقتصادی از سال گذشته وضع ما پایین تر باشد ولی باز هم آخر سال مثبت خواهیم بود. حدود 1 ، 1.5 و یا 1.8 خواهد بود. به هرحال آمار سال آینده مشخص خواهد شد اما انچه اطلاعات اولیه به ما می گوید بازهم مثبت خواهد بود.

رییس جمهور در پایان سخنانش  با اشاره به حماسه سال 92 گفت:همه ما تلاش کنیم حماسه سال 92 را در 94 تکرار کنیم و بتوانیم مجلسی توانمندتر و قدرتمندتر داشته باشیم.همه از وزارت کشور گرفته تا شورای نگهبان باید تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا