این ربات‌های ژاپنی کارهایی را انجام می‌دهند که انسان‌ها نمی‌توانند

خبرگزاری ارک – طبق مطالعاتی که در موسسه تحقیقاتی Nomura انجام شده، تقریبا نیمی از کارها در یک دهه‌ی گذشته در ژاپن، توسط ربات‌ها انجام می‌شود. به همین جهت، نمایشگاه‌های زیادی با موضوع ربات‌های جدید رد کشور ژاپن برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها، IREX نام داشته و می‌تواند نمایی از آینده‌ی این کشور را نشان دهد.

نمایشگاه IREX که از سال 1973، هر دو سال یک‌بار در شهر توکیو برگزار می‌گردد، بزرگ‌ترین نمایشگاه رباتیک کشور ژاپن بوده که در آن، از ربات‌ها کوچک گرفته و ربات‌های صنعتی و بزرگ که تقریبا می‌توانند هر کاری را انجام دهند، نمایش داده می‌شود. در این نمایشگاه‌ها، شرکتی همچون Fanuc که ابزاری تولید می‌کند که شرکت‌های اپل و تسلا از مشتریان اصلی آن هستند، به خوبی خود را نشان داده و توجه بسیاری از شرکت‌ها را سوی خود جلب می‌کند. از آنجایی که این شرکت‌ها چندان در تیتر اخبار نیستند، افراد زیادی آنها را نمی‌شناسند، در صورتی که شاید اگر ربات‌های قدرتمندی که این شرکت تولید می‌کند، نباشد، بخش عظیمی از کارهای شرکتی همچون تسلا روی هوا خواهد ماند! یکی از بهترین ربات‌هایی که این شرکت نیز تولید کرده، قادر است یک خودرو را به سادگی بلند کند!

1449559440788

البته اینطور نیست که تنها شاهد معرفی ربات‌های صنعتی در نمایشگاه IREX باشیم. تعداد ربات‌هایی که می‌توان در این مکان پیدا کرد، واقعا زیاد است و می‌تواند هر نوعی را شامل شود. تنها کافیست قدم به این نمایشگاه بگذارید تا با ربات‌های عجیب و هوشمندی که به دست بشر ساخته شده، آشنا شوید!

در ادامه می‌توانید تصاویر برخی از این ربات‌ها را مشاهده کنید:

IMG_0519.0 IMG_0518.0 IMG_0521.0 IMG_0520.0 IMG_0517.0 IMG_0514.0

دکمه بازگشت به بالا