یکهزار میلیارد ریال طرح در حوزه سلامت آذربایجان‌شرقی بهره برداری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در هفته دولت امسال طرح هایی به ارزش یکهزار میلیارد ریال در حوزه سلامت و بهداشت آذربایجان شرقی بهره برداری می‌شود

به گزارش ارک خبر، بهمن نقی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در هفته جاری سی تی اسکن (مغزنگاری کامپیوتری) بیمارستان امام رضا (ع)تبریز با قدرت تشخیصی بسیار بالا و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال به منظور خدمت رسانی به مردم استان و استان های همجوار در شمال غرب کشور با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر، راه اندازی می شود که قادر به ارایه خدمات فوق تخصصی و تسهیل تشخیص و درمان دقیق تر می باشد.

وی بهره‌برداری از ۲ دستگاه دیالیز و تکمیل بخش کودکان بیمارستان شهرستان هشترود با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال را از طرح های آماده افتتاح حوزه بهداشت و درمان استان عنوان کرد و افزود: در راستای کاهش بار ارجاعی بیماران به مرکز استان نیز در شهرستان عجب شیر با تغییر کاربری ساختمان قدیمی، پانسیون پزشکان با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال به منظور تسهیل حضور پزشکان متخصص در این شهرستان افتتاح می شود.

نقی پور پروژه خانه بهداشت محمودآباد شهرستان کلیبر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، مرکز جامع سلامت بناب در شهرستان مرند با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، آزمایشگاه بهداشت منطقه چای کنار تبریز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح هفته دولت اعلام کرد.

وی یادآور شد: در تداوم ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان میانه، طی این هفته شاهد افتتاح و بهره برداری از مرکز فوریت های پزشکی محور میانه- هشترود ، کلینیک ناباروری برای نخستین بار در سطح استان در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها و کلینیک دندانپزشکی بیمارستان برکت و بخش های آسیب شناسی و بخش گوش، حلق، بینی و چشم بیمارستان خاتم میانه در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

نقی پور ادامه داد: همچنین در شهرستان اهر ۲ اتاق عمل و یک اتاق زایمان بی درد به مجموعه خدماتی بیمارستان باقر العلوم این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اضافه می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده را ثمره همراهی و همدلی تمامی همکاران در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان آذربایجان شرقی دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان خدماتی با کیفیت مطلوب و شایسته مردم منطقه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: پروژه های اجرایی در استان متمرکز به مرکز نبوده و در شهرستان های مختلف پروژه های متعددی در دست اقدام است و طی این هفته تعدادی از این پروژه ها در شهرستان های تبریز، اهر، مرند، میانه، کلیبر، هشترود و عجب شیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نقی پور با تاکید بر عزم راسخ بخش سلامت استان برای ارایه خدمات باکیفیت به مردم، با پاسداشت خدمات کادر بهداشت و درمان و جان فشانی های کادر سلامت در روزهای سخت همه گیری کرونا، گفت: قرائت خانه دانشکده پزشکی به نام شهید وحید یحیوی به عنوان نماینده ای از شهدای مدافع سلامت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی افتتاح می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا