کدام کلانشهر گروه ۲۰ کمترین میزان بیکاری را دارد؟

بر اساس داده‌های منتشره، نرخ بیکاری مسکو، کمترین میزان در میان کلانشهرهای گروه ۲۰ است.

به گزارش ارک خبر، ولادیمیر افیموف، معاون شهردار در بخش سیاست اقتصادی روسیه گفت که مسکو در سال گذشته کمترین نرخ بیکاری را در میان شهرهای بزرگ کشورهای گروه ۲۰ داشته است. این نرخ بر اساس روش‌های مورد استفاده توسط سازمان بین‌المللی کار (ILO) محاسبه شده است.

افیموف گفت: «بر اساس روش سازمان بین‌المللی کار، بیکاری در مسکو در پایان سال ۲۰۲۲ به ۲.۲ درصد در مقایسه با ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت».

وی همچنین خاطرنشان کرد که بازار کار در مسکو به دلیل توسعه صنعت و شرکت‌ها با فناوری پیشرفته و ایجاد تسهیلات تولیدی با هدف جایگزینی واردات پایدار است.

در پایتخت روسیه، شرکت‌های موجود در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند و شرکت‌های جدید برای جذب کارگران ایجاد می‌شوند. این امر توسعه بخش‌های مرتبط، اقتصاد را تحریک، تعادل در بازار کار را ایجاد و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، مسکو پس از توکیو با نرخ بیکاری ۲.۶ درصد و پکن با ۳.۱ درصد قرار دارد. نیویورک با نرخ بیکاری ۴.۳ درصد در رتبه هفتم است در حالی که لندن با ۴.۴ درصد در رتبه پایین‌تر قرار گرفته است، شانگهای و لس‌آنجلس با شاخص بیکاری ۴.۵ درصدی در رتبه ۱۰ برتر این رده‌بندی قرار گرفتند.

سرمایه روسیه علیرغم مواجهه با موارد معکوس اقتصادی مانند تحریم‌های غرب و خروج تعدادی از شرکت‌های بزرگ خارجی متعاقب آن، رشد قابل توجهی را تجربه کرد که به ویژه توسط صنعت، بخش مالی و مخابرات هدایت می‌شد. به گفته افیموف، بازار کار در مسکو ثابت مانده است.

وی گفت: این امر با سیاست متوازن در زمینه اشتغال، اقدامات حمایتی از بنگاه‌ها و مشاغل همچنین برنامه دولت برای جایگزینی محصولات برندهای خارجی با کالاهای داخلی و کشورهای دوست تضمین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا