نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ۴۲٫۸ درصد اعلام شد

معاون توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، اکنون با عدد نگران‌کننده‌ ۴۲.۸ درصدی بیکاری فارغ.التحصیلان رو به‌رو هستیم.

به گزارش ارک خبر،جلیل روحانی، رئیس دانشگاه تبریز در اولین همایش استانی «کارآفرینی و هدایت شغلی» اظهار کرد: خوشبختانه در اثر کارهای امیدآفرین انجام شده در دولت سیزدهم، نرخ بیکاری در استان در تابستان ۱۴۰۲، به ۶.۶ درصد رسید که این میزان، کمترین نرخ بیکاری استان خود در ۱۷ سال اخیر می‌باشد.

جلیل روحانی با بیان اینکه میزان بیکاری در استان ۱.۳ درصد پایین‌تر از کل کشور است، ادامه داد: نرخ بیکاری بانوان ۱.۸ درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی ۰.۶ درصد افزایش یافته است و ما شاهد کاهش نرخ بیکاری منطقه‌ای در ۲۱ استان کشور هستیم.

وی در خصوص میزان بیکاری فارغ التحصیلان نیز گفت: با وجود کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ.التحصیلان، اکنون با عدد نگران‌کننده‌ ۴۲.۸ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان هستیم که این میزان واقعا زیاد است و باید فکر مضاعفی برای حل این مشکل انجام دهیم.

هرگونه توسعه اقتصادی توسط دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز تصریح کرد: اتاق بازرگانی همواره میل به همکاری با دانشگاه‌ها را دارد، چراکه ما معتقدیم صنعت و فناوری باید پشتوانه‌ یکدیگر باشند.

مسعود بنابیان با بیان اینکه تمام صنایع باید به سمت دانش بنیانی حرکت کنند، متذکر شد: اگر قرار باشد هرگونه توسعه‌ی اقتصادی در کشور رخ دهد، مطمئن باشید توسط دانشگاهیان انجام خواهد شد.

ضرورت توجه به فرهنگ کار و باورپذیری به بازار کار

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: فرهنگ کار و باورپذیری به بازار کار دو موضوع بسیار مهم است و مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی عامل اصلی پیشرفت استان با شمار می‌رود.

علی مشایخی ادامه داد: درهای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به‌روی همه‌ شما دانشجویان باز است و ما در حال حاصر ۲ طرح (کهاد) و (نخلستان) را اجرا می‌کنیم که کهاد عبارت است از مهارت آموزی حین تحصیل و نخلستان طرح ویژه‌ فارع‌التحصیلانی است که بازار کار مطلوبی متناسب با رشته‌هایشان وجود ندارد.

در پایان این همایش از کارآفرینان برتر استان تجلیل به عمل آمد. همچنین ارائه‌ سخنرانی‌های «کارآفرینی در دوران هوش مصنوعی»، «تشخیص فرصت‌های کارآفرینی و مشاغل نوین»، «کارگاه آموزشی ایده پردازی، غربال ایده و ارائه‌ یک دقیقه‌ای» و پنل تخصصی انتقال تجارب کارآفرینان و استارت آپ‌های برتر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا