مصوبه سران قوا درباره هیات عالی مولدسازی در لایحه برنامه هفتم تبدیل به قانون شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۱۲ سال گذشته در خصوص مولدسازی، قانون وجود داشته است اما در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز مصوبه سران قوا در خصوص هیات عالی مولدسازی، به قانون تبدیل شده است.

به گزارش ارک خبر،محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به مجوز مجلس به هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت برای اولویت دادن به مولدسازی اموال بانک های دولتی مربوط می شد، بیان کرد: بنده قبلا در خصوص مولدسازی توضیح دادم که از سال ۸۲ تا امسال ما در بحث مولدسازی قانون داریم. در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در بند ه تبصره ۸ بحث مولدسازی پیش بینی شده است. در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ نیز بحث مولدسازی دیده شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: بالغ بر ۱۲ سال است که ما در حوزه مولدسازی قانون داریم. در بخشی از سیاست هایی که حضرت آقا در خصوص اصلاح ساختار بودجه فرمودند، یکی از موضوعات بحث مولدسازی دارایی های غیرمنقول بود. از سوی دیگر در آئین نامه تصویب شده پیرو مصوبه سران قوا که به تایید حضرت آقا نیز رسیده است، بحث مولد سازی باید مسیر خود را طی کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان تصریح کرد: در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز هیات عالی مولدسازی تعریف مشخص شده است. فلذا در جریان بررسی نگویید هیات عالی مولدسازی در قانون نیست. مصوبه سران قوا در خصوص هیات عالی مولدسازی در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است. تاکنون نیز در این خصوص قانون بوده است. به خاطر مشکلاتی که در نحوه واگذاری وجود داشت تاکنون آنطور که باید پیش نرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا