صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

صادرات نفت ونزوئلا در ماه سپتامبر به بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید که دومین میانگین ماهانه بالا در سال میلادی جاری بود.

به گزارش ارک خبر، ونزوئلا امسال تولید و صادرات نفت را افزایش داده است اما قطعی برق، مشکلات تعمیراتی و عدم سرمایه‌گذاری برای توسعه تولید نفت، میزان تولید ماهانه را متغیر کرده است.

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و شرکایش در سپتامبر، به طور میانگین، ۸۱۲ هزار بشکه در روز نفت و سوخت صادر کردند که بخش عمده آن به مقصد چین و به صورت مستقیم یا از طریق هاب انتقال بین دو کشتی بود.

طبق اسناد شرکت PDVSA  و داده‌های رصد کشتی شرکت LSEG، صادرات نفت شرکت شورون از ونزوئلا به آمریکا در ماه میلادی گذشته، به حدود ۱۴۵ هزار بشکه در روز، در مقایسه با ۱۴۷ هزار بشکه در روز در اوت کاهش یافت.

رشد صادرات ونزوئلا در سپتامبر، تحت تاثیر تولید و پالایش بالاتر نفت فوق سنگین در منطقه «اورینوکو بِلت» روی داد. قطعی برق در اوت، تولید اورینوکو که منطقه اصلی تولید نفت ونزوئلاست را مختل کرده بود.

صادرات بالاتر، ذخایر گرید نفتی صادراتی Merey ۱۶ ونزوئلا را کاهش داد. این کشور عضو اوپک، میزان تولید نفت خود در اوت را ۸۲۰ هزار بشکه در روز گزارش کرد که بالاتر از ۸۱۰ هزار بشکه در روز در ژوئیه بود و میانگین تولید را از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، به حدود ۷۸۵ هزار بشکه در روز رساند.

صادرات نفت، نفت کوره و بنزین ونزوئلا به کوبا که متحد سیاسی اصلی این کشور است، در سپتامبر به حدود ۸۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۶۵ هزار بشکه در روز در اوت افزایش یافت. کوبا با کمبود سوخت روبرو شده و هفته گذشته از احتمال قطعی برق به دلیل کاهش شدید خوراک نیروگاه‌هایش خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، این کشور آمریکای جنوبی همچنین نفت خام ایران و نفتای سنگین آمریکا که برای پالایش و بِلِندینگ نفت در اورینوکو ضروری است را در اواخر اوت و سپتامبر وارد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا