۵۶۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی آذربایجان شرقی در حال اجراست

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ طرح در داخل و خارج از شهرک های صنعتی استان با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۵۶۰ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال ۳۹ هزار نفر در حال اجراست.

به گزارش ارک خبر،« محمدجعفر عظمائی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از این تعداد ۸۷۵ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

وی گفت: در هشت ماه امسال هزار و ۴۰۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری های جدید در استان صادر شده که این موضوع نشان‌ دهنده افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان است.

عظمائی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی در بین استان‌ها خبر داد و افزود: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

وی ادامه داد: بیشترین صدور جواز ایجادی متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه این استان در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای در رتبه نخست کشور قرار دارد، گفت: بیشترین صدور جواز توسعه‌ای در گروه‌های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیرفلزی است.

عظمائی اعلام کرد: ۱۲۵ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ارزش پیش بینی سرمایه‌گذاری به میزان ۴۱۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغال چهار هزار و ۳۰۰ نفر در هشت ماه نخست امسال برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تنوع محصولات صادر شده است که این آمار افزایش علاقه مندی واحدهای صنعتی استان به توسعه واحدهای تولیدی را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا