داروخانه‌ای در تبریز به علت نگهداری داروی قاچاق ۷.۳ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: داروخانه‌ای در تبریز به علت نگهداری داروی قاچاق به صورت خارج از ضوابط قانونی به پرداخت هفت میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال محکوم شد.

به گزارش ارک خبر،«صمد حضرتی»، افزود: این داروهای خارجی قاچاق به ارزش هفت میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال در انبار داروخانه مذکور دپو و نگهداری شده بود.

وی با اشاره به اینکه به این پرونده توسط عوامل بازرسی معاونت غذا و دارو به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود، اظهار کرد: به این پرونده در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: شعبه رسیدگی کننده پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به عدم ارایه مدارک لازم قانونی اتهام قاچاق را محرز و وی را به پرداخت جزای نقدی به میزان یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

عدم ثبت کالا در سامانه جامع تجارت پنج میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال جریمه به بار آورد

حضرتی، با اشاره به پرونده تخلف عدم ثبت روغن موتور موجود در یک شرکت در تبریز به ارزش ۲۳ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال در سامانه جامع تجارت، ادامه داد: این پرونده توسط عوامل بازرسی سازمان صمت به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود.

وی یادآور شد: شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز با توجه به عدم رعایت ضوابط تعیینی دولت در ثبت کالای موضوع پرونده در سامانه جامع تجارت از سوی متهم، اتهام را محرز و وی را به پرداخت پنج میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال جزای نقدی به میزان یک چهارم ارزش کالا محکوم کرد.

این گزارش حاکی است در نیمه نخست امسال به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

در این بازه زمانی اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان به دنبال رسیدگی به پنج هزار و ۴۴۶ پرونده در واحدهای اجرای احکام به پرداخت بیش از ۹۰۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا