آماده‌باش داروخانه‌های شبانه‌روزی و مراکز درمانی در طرح سلامت نوروزی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند، گفت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی بصورت ۲۴ ساعته تشکیل شده و به تمامی بیمارستان، مراکز جامع خدمات شبانه‌روزی، مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس در ایام نوروز به شکل ویژه کار می‌کنند.

به گزارش ارک خبر، بهرام عین اللهی روز شنبه در یک نشست خبری که در محل ستاد برگزار شد، افزود: رصد کاملی از کل کشور بصورت ثانیه از مرکز مدیریت بحران در ایام نوروز انجام می شود، ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت با حضور تیم کامل بهداشت و درمان آماده خدمت رسانی هستند.
وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات همه داروخانه های شبانه روزی دایر هستند و دارو به مقدار کافی برای آنها تامین شده است.
وی افزود: خون به اندازه کافی در سازمان انتقال خون تامین شده است و مردم هر گونه مشکل و شکایت را از طریق۱۹۰ اعلام کنند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده که بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظارت کافی داشته باشند و سه هزار و ۳۴۵ اورژانس و چهار پایگاه سلامت نوروزی در شهرهای بزرگ و ۲ پایگاه در شهرهای کوچک و پنج هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۵۲ دستگاه بالگرد، ۶۴ دستگاه اتوبوس امبولانس، پنج دستگاه آمبولانس دریایی، ۳۷۰ دستگاه موتورلانس با فعالیت ۲۶ هزار و ۷۸۰ ما نیرو در ایا م نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
وی با اشاره به حضور ۲ هزار تیم بهداشتی برای نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز، گفت: دانشگاههای علوم پزشکی موظفند تیم های ارزیابی و واکنش سریع را داشته باشند تا به هنگام وقوع احتمالی حادثه و سیل به سرعت وارد عمل شوند.
عین اللهی افزود: ایران به عنوان یک مرجع حوزه سلامت در مجمع شانگهای مطرح است که کشورهای مختلف خواستار تعامل با ایران در این حوزه دارو و درمان بودند.
وی اظهار داشت: اعتماد به حوزه سلامت از ضروریات بوده و باید در مردم ایجاد شود.
عین اللهی افزود: ۱۹۴ مرکز مشاوره رفتاری در کشور دایر شده و این مراکز بسیار موثری در کنترل رفتارهایی که در بحث روانشناسی بوجود آید.
به گفته وزیر بهداشت، هر گونه تعطیلی بخش های بستری در ایام نوروز ممنوع است و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.
عین اللهی افزود: عمده خدمات ارایه شده در ایام نوروز اورژانسی است و دانشگاههای علوم پزشکی بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به بیماران هستند.
وزیر بهداشت گفت: در حوزه اورژانس پزشکان مشخص بوده و باید حضور یابند و ۲۴ ساعته شیفت بندی شده اند و متخصصان طب اورژانس مدیریت اورژانس را از نظر تخصصی انجام می دهند .
وی ادامه داد: برخی از متخصصان نیز باید در بیمارستان مقیم باشند و بیمارستانها نیز ظرفیت حداکثری بخش های بستری و اتاق عمل را در نظر بگیرند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: وضعیت دارویی ما بهتر است و برای نوروز ذخایر کافی وجود دارد ، تیم های پشتیبانی نیز تعطیل نیستند و خدمات ارایه خواهند داد.
وی به فعالیت درمانگاه‌های و کلینیک های تخصصی اشاره کرد و گفت: هر بیمارستانی موظف است خدمات ارایه شده در ایام نوروز توسط درمانگاهها و کلینیک های تخصصی اعلام کند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: ارایه این خدمات در اعتبارسنجی بیمارستانها اثرگذار است و بخش های دیالیز ، آی سی یو در ایام نوروز نیز خدمات ارایه می دهند.
عین اللهی افزود: پزشکان و متخصصان باید در ایام نوروز ویزیت بیماران بستری شده را انجام دهند، مسوولیت درمان در بخش های تخصصی مربوطه است.
وی ادامه داد: بخش های تصویربرداری نیز در بیمارستانها تعطیل نیست و آزمایشگاه‌ها نیز به بیماران خدمات ارایه می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا