واردکننده کاغذ در تبریز ۱۹.۷ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک شرکت واردکننده کاغذ در تبریز به علت دریافت ارز و عدم ایفای تعهد در قبال دریافت آن، به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش ارک خبر،صمد حضرتی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این پرونده با شکایت بانک عامل(تجارت) به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود، افزود: پرونده شرکت متخلف بابت دریافت ارز به میزان ۳۷ هزار و ۵۵۸ یورو برای انجام واردات کاغذ چاپ و عدم ایفای تعهد در قبال دریافت آن در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده با انجام استعلام لازم از بانک پرداخت کننده ارز به پرونده رسیدگی و پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم دال بر ایفای تعهد، اتهام را محرز و شرکت مزبور را به پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر ارزش ریالی ارز مورد تعهد و یکسال محرومیت از فعالیت بازرگانی محکوم کرد.

حضرتی، ادامه داد: حکم صادره در شعبه ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز استان نیز رسیدگی و قطعی شده است.

راننده کامیون حامل مواد نفتی بدون مجوز ۳.۳ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به پرونده حمل غیرمجاز سه هزار و ۱۵۰ لیتر گازوئیل به ارزش یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال توسط راننده یک دستگاه کامیون در مسیر آذرشهر، گفت: این خودرو به علت نداشتن مجوز حمل توسط عوامل انتظامی متوقف و پرونده آن در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی و راننده به پرداخت سه میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال جریمه شد.

حضرتی، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم دال بر حمل مواد سوختی، اتهام قاچاق را محرز و وی را به پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

در نیمه نخست امسال به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا