مدارس غیرانتفاعی و افزایش خودرو عامل ترافیک شهری تبریز

شهردار کلانشهر تبریز گفت: اگر تراکنش مدارس را بررسی کنید می بینید که ۶۰ درصد مدارس غیر انتفاعی در محلات خاصی است و باعث ترافیک شهری می شود

به گزارش ارک خبر، هوشیار در جلسه علنی شورای شهر گفت: موضوع ترافیک در کلانشهرها به دلایل مختلف جزو دغدغه های شهری است و ترافیک نسبت به شهرها متفاوت است.

وی اذعان داشت: محورهای عمده ترافیک افزایش خودروها است که در سال ۹۶ تعداد خودروها ۴۵ هزار بود و الان ۸۵ هزار دستگاه است و خیابانهای تبریز پاسخگوی خودروها نمی باشد.

وی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه شما شاهد ترافیک نیستید چون مدارس و مطب پزشکان تعطیل می باشد.

هوشیار مدارس غیرانتفاعی را یکی از علل ترافیک شهری دانست و‌ گفت: اگر تراکنش مدارس را بررسی کنید می بینید که ۶۰ درصد مدارس غیر انتفاعی در محلات خاصی می باشد و باعث ترافیک شهری می باشد .

وی ادامه داد: قوانین بالا دستی نیاز به تصحیح می باشد و قبلا اینگونه بود که هر کسی در محله خود می توانست به مدارس ثبت نام کند ولی دیگر این قانون نیست.

شهردار تبریز تشریح کرد: در سال های گذشته دولت به وسایل حمل و نقل عمومی توجهی نکرده است و در یک سال گذشته توانستیم فقط ۵۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه کنیم.

وی گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با دولت قرار بسته ایم و قرار است این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شود .

وی تاکید کرد: در رابطه با ترافیک شهری تبریز کار خاصی انجام نشده بود و اخیرا ثبت اجرای دوربین ها شروع شده است و تمامی خودرو ها بررسی خواهند شد .

وی عنوان کرد: ترافیک صرف مدیریت شهری نمی باشد و بقیه دستگاه ها باید کنار شهرداری باشند.

وی گفت: در یک ماه گذشته ترافیک بیشتر احساس شده است و دلیل آن هم بخاطر پروژه پاسداران و شهید کسایی می باشد و توافقی که انجام شده بود قرار بود پاسداران را اداره راهداری تا پایان شهریور تکمیل کند و نتوانست انجام بدهد و ما هم شاهد آن بودیم که فصل کاری را از دست می دهیم و از اواسط مهر ماه این پروژه شروع شده است .

وی افزود: ما می‌دانستیم تکمیل این پروژه زمان بر خواهد بود و باعث ترافیک می شود ، پروژه یک ساله را در عرض دو ماه تکمیل کردیم و همکاران ما در این پروژه شبانه روزی کار کردند و امیدواریم زودتر تکمیل کنیم تا شرمنده مردم نشویم .

وی خاطر نشان شد: مجموعه خانه سازی وارد ساخت نیوجرسی شده اند و در آینده شاهد این خواهیم بود که شهرداری تبریز در تولید نیوجرسی درآمد زایی خواهد کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا