۶۰ درصد سفرهای درون‌شهری از طریق خودروهای شخصی است

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تجاری‌سازی شهر عامل اصلی ترافیک و گره معابر شهری است، گفت: کمتر از 40 درصد از چهار میلیون سفر روزانه در شهر مربوط به مترو و اتوبوس و تاکسی است و بیش از ۶۰ درصد سفرهای درون شهری از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد.

به گزارش ارک خبر، روح‌الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز امروز در در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به مصوبات کمیسیون ماده پنج را در تقابل پروژه‌های انسان محوری دانست و  اظهار کرد: لازم بود مدیریت ارشد استانی که تاثیرگذار هستند در این جلسه حضور پیدا می‌کردند تا در مدیریت کلان ترافیک شهری تبریز نقش تاثیرگذاری را به عهده می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه تجاری سازی شهر عامل اصلی ترافیک و گره معابر شهری است، گفت: کمتر از چهل درصد از چهار میلیون سفر روزانه در شهر مربوط به مترو و اتوبوس و تاکسی است و بیش از ۶۰ درصد سفر های درون شهری از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد.

رشیدی با اشاره به اینکه ضرورت دارد پروژه‌های شهری با برنامه‌ریزی دقیق اجرا شود، افزود: توسعه بیش از پیش ناوگان حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت ترافیک شهری است.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین بر اهمیت حضور مسؤولان دولتی در جلسات بررسی و تعیین راهکار رفع معضل ترافیک شهری تبریز تاکید و اظهار کرد: لازم است در کنار تبیین سیاست های شورای اسلامی به شهرداری، به ارگان‌های دولتی نیز حساسیت موضوعات مختلف مانند ترافیک شهری منتقل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا