تشریح میزان اعتبار ابلاغ شده سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد: سفر دوم رئیس جمهور به استان عمدتاً با هدف پیگیری پیشرفت مصوبات دور اول انجام گرفت که مجموع اعتبار مصوبات ابلاغ شده این سفر تا مهر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان است.

به گزارش ارک خبر،کریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیست و سومین دور سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت در ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۱ به استان آذربایجان شرقی انجام گرفت و رئیس جمهور هدف اصلی از سفر استانی به آذربایجان شرقی را ادامه نهضت اِتمام طرح های نیمه تمام عنوان کرد.

وی افزود: در این سفر ۱۸۸ مصوبه با اعتبار ۲۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان از منابع مختلف مصوب شد که (۵۴درصد) مصوبات یعنی ۱۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان سهم منابع عمومی بوده و از این رقم ۹ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان (۴۰درصد) مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور و دو هزار و ۱۲ میلیارد تومان (۹درصد) سهم استان است.

وی ادامه داد: ۳۶۸ میلیارد تومان (۱درصد) از مصوبات دور اول سفر، سهم نهادهای حمایتی و وزارت نفت، دو هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان (۱۰درصد) مربوط به مس سونگون، پنج هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان (۲۵درصد) مربوط به سهم دستگاه های اجرایی، دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان (۱۰درصد) مربوط به تسهیلات و مشارکت است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سال۱۴۰۱ مبلغ ۹ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب تخصیص یافته که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۹۳ درصد آن توسط دستگاه های مربوطه جذب و هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ دومین سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی عمدتاً با هدف پیگیری پیشرفت مصوبات دور اول انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در این دور از سفر نیز مصوباتی برای استان در نظر گرفته شد که مجموع اعتبار مصوبات ابلاغ شده تا مهر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان است.

عابدینی در خاتمه عنوان کرد: دو هزار و مبلغ۴۰ میلیارد تومان (۲۰درصد) از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مربوط به سهم برنامه و بودجه کشور، ۴۷۵ میلیارد تومان (۵ درصد) سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان (۱۰ درصد) سهم دستگاه های اجرایی، ۴ درصد مربوط به وزارت نفت و یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان معادل (۱۱رصد) مربوط به مس سونگون و ۵۲ درصد باقی مانده مربوط به مسئولیت صنایع استان، ماده ۵۶، قیر، تسهیلات و مولدسازی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا