برای مهار فساد FATF داخلی راه‌اندازی کنیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس FATF داخلی را راه‌ حلی برای مبارزه با فساد قلمداد کرد و گفت: اگر خواهان مبارزه با فساد، رانت و شفافیت هستیم باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ارک خبر، مسعود پزشکیان شامگاه پنجشنبه، هفتم دی ماه در همایش نکوداشت روز دفاتر رسمی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، از تأسیس دانشگاه‌های متعدد در کشور انتقاد کرد و گفت: من همراه رؤسای هشت دانشگاه کشور حدود ۳۰ سال قبل برای دوره آموزشی به یک کشور سفر کردیم. در آنجا به تعداد دانشگاه‌های کشور افتخار می‌کردیم در حالی که متوجه اشتباه و عمق فاجعه نبودیم.

او مباحث اقتصادی را به چهار عرصه تولید، کیفیت، مقدار و عرضه تقسیم کرد و ادامه داد: شما برای چه چیزی این همه دانشگاه را برای ۶۰ میلیون نفر جمعیت تأسیس کرده‌اید؟! امروزه نزدیک به ۳۰۰۰ دانشگاه در کشور داریم، ولی با چه کیفیت و مهارتی که در بعضی از مراکز اعضای هیأت علمی دارند، ولی دانشجویی در آنها تحصیل نمی‌کند و سیاستگذاران عمر، آرزو و زمان جوانان را هدر ‌می‌دهند.

وی بر لزوم اتصال اطلاعات و داده‌های کد ملی، کد پستی، کاداستر، ماده ۱۶۹ قانون مکرر مالیات‌ها تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی با اتصال این موارد می‌تواند جلوی رشوه، قاچاق، زمین‌خواری و دادن اطلاعات غلط به سازمان دارایی را بگیرد و این امر موجب شفافیت می‌شود. در شرایطی که در کشور ما پول، کشتی و نفت بدون هیچ دلیلی گم می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا