بازپرداخت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان در صورت دریافت فاینانس مترو

رییس کمسیون حمل و نقل شورای تبریز: ما سالانه باید ۲۳۰ میلیارد تومان بازپرداخت داشته باشیم که در توان مالی شهرداری برای پرداخت این مبلغ جای تردید وجود دارد، ما اگر چنین توان مالی داریم، اگر این پول را در حال حاضر به مترو تزریق کنیم بسیاری از کارها پیش می‌رود.

به گزارش ارک خبر،روح الله رشیدی در جلسه شورای شهر تبریز در خصوص موضوع تجویز توثیق وثائق و ارائه تعهد بازپرداخت ۵۰ درصدی اصل، سود و هزینه تبعی فاینانس خط دو مترو گفت:در لایحه اول تضمین بازپرداخت اصل و سود و در لایحه دوم هزینه تبعی هم اضافه شده است که باید در این خصوص به فرمانداری لایحه نهایی را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: در ادوار قبلی هم فاینانس همیشه تایید اما در هیچ دوره‌ای قرارداد به شورا نیامده است فقط یک دوره به شورای اقتصاد رفته که ما هم به دنبال تمدید آن هستیم.

وی ادامه داد: مساله سوم مباحث حقوقی است که باید مقایسه اصل قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا با قرارداد کنسرسیوم انجام شود تا بعدا دچار چالش حقوقی نشویم به ویژه اینکه قرارداد بین المللی است.

وی گفت: موضوع دیگر در قرارداد با قرارگاه آمده که اخذ مجوز و ترخیص کالا از گمرک برعهده پیمانکار است اما در قرارداد اقتصادی آمده که مترو LC را برعهده گرفته است.

عضو شورای شهر گفت: موضوع دیگر این است که ما در هیچکدام از جلسات پیمانکار را ندیده‌ایم یعنی هیچ جایگاهی برای پیمانکار در نظر نگرفته‌ایم.

رییس کمسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: موضوع دیگر مباحث فنی است که اصل یک پارچه بودن خطوط شهری بر اساس استاندار وجود که با توجه به اینکه با این فاینانس بخشی از خط تکمیل می‌شود، یک پارچه نخواهد بود.

وی تشریح کرد: ما فقط خط دو را نداریم که بگوییم تمام هزینه‌ها را برای این خط پرداخت می‌کنیم بلکه موضوع اتوبوس‌رانی و خط یک و سه هم وجود دارد.

وی خاطر نشان شد: ارزش یوان در برابر ریال از زمان اولین دریافت فاینانس ۱۴ برابر شده است و مشخص نیست در زمان بازپرداخت فاینانس ارزش آن چندبرابر خواهد بود!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا