نواقص سیگنالینگ خط یک مترو تبریز رفع می شود

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم رفع معضل ترافیک‌ تبریز تاکید کرد و گفت: اجرای طرح جامع حمل‌ونقل ترکیبی در گرو همکاری بین بخشی دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، جبار علی ذاکری در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورا اظهار کرد: امسال گام‌های موثری در حوزه حمل‌ونقل عمومی به ویژه در بخش توسعه زیرساخت‌های قطار شهری و سرمایه‌گذاری رقم خورده است که آثار آن سال‌های بعد مشهود خواهد بود.

وی با اشاره به انعقاد قرداد طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تبریز در سال‌جاری، افزود: امیدواریم با تسریع اجرای این موضوع معضل موجود در بخش حمل‌ونقل و ترافیک شهری تبریز مرتفع شود، البته مطالعات کارشناسی این طرح زمان‌بر بوده و تا آن زمان با درایت شورا و شهرداری برنامه‌های میان مدت برای کاهش ترافیک شهری اجرا شود.

وی با بیان اینکه خط یک مترو تبریز از لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی احداث مسیر عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: در این خط بحث سرفاصله زمانی بین قطارها و تکمیل و رفع نواقص سیگنالینگ در دست اقدام است.

معاون امور عمرانی‌ استاندار آذربایجان شرقی گفت: بکارگیری حمل ونقل ترکیبی نقش موثری در کاهش ترافیک‌ در کنار ایجاد پارک سوارها از لحاظ توزیع مسافران شهری دارد.

وی با قدردانی از اقدامات شورا ‌و شهرداری در نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بیان کرد: ورود اتوبوس‌های جدید به شهر و نوسازی تاکسی نتایج خوبی در شهر داشته است و امیدوارم امسال تاکسی‌های فرسوده از رده خارج شود.

وی مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب، جزو بزرگترین پروژه مسیرگشایی در کلانشهرها خواند و یادآور کرد: وزارت راه و شهرسازی وزارت کشور توجه ویژه دارند.

ذاکری در ادامه تشریح کرد: نقطه نظرات کارشناسی در کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک استان در خصوص این پروژه احصا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای ناقص رمپ و لوپ نقش بسزایی در افرایش ترافیک دارد، مطرح کرد: برخی از مشکلات شهری که نیمه کاره هستند به شهرداری تحمیل می‌شوند اما در صورت اتمام این موارد، شاهد ترافیک‌روان‌تری خواهیم بود.

وی با قدردانی از شورا و شهرداری و اداره برق به جهت اتمام پروژه تعریض اتوبان شهید کسایی در عرض شش‌ماه، بیان کرد: رمپ و لوپ‌های شهید کسایی بحثی است که ضرورت دارد هم راهداری و شهرداری در این حوزه ورود پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا