با تفکیک پسماند خشک، کیف پول خود را شارژ کنید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اظهار کرد: شهروندان می توانند به ازای تحویل پسماند خشک، کیف پول خود را شارژ کرده و یا این مبلغ را به حساب موسسات خیریه واریز کنند و یا به عنوان سومین راهکار، عوارض پسماند خود را صفر کنند.

به گزارش ارک خبر، حبیبه هراتی، در مراسم رونمایی از سامانه جمع آوری پسماند خشک «بهروب» با اشاره به اینکه ۱۴ شرکت در کشور مجوز فعالیت در حوزه تفکیک پسماند را دارند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسی، با شرکت بهروب مشهد توافقات همکاری انجام شد. همچنین در بحث خیرماند و مشارکت با موسسه های خیریه  نیز بعد از بررسی وضعیت ۱۵ موسسه خیریه، با دو خیریه تسکین و شیرخوارگاه احسان قرارداد همکاری منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه روز و ساعت درخواست شهروندان  برای تحویل پسماند می تواند در این نرم افزار مشخص شده و همکاران برای جمع آوری در آدرس حاضر می شوند، افزود: در مورد تحویل خشکاله به دانشکده کشاورزری به ازای هر کیلو هزار تومان، مذاکراتی انجام گرفته تا خشکاله ها تبدیل به نهاده های دامی بشوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با بیان اینکه در فاز دوم نیز طرح جمع آوری پسماند تر به سامانه اضافه می شود، گفت: درخصوص جمع آوری پسماند خشک با مدارس تبریز نیز قراردادی منعقد شده تا برای تشویق دانش آموزان در راستای تعمیق فرهنگ شهروندی، ۳۰ درصد بالاتر از مبلغ مصوب خریداری شود.

مدیر اجرایی شرکت بهروب نیز در  این آیین رونمایی با اشاره به اینکه شرکت از سه سال پیش استارت فعالیت خود را از شهر مشهد زده تصریح کرد: در سه روز ابتدای این سامانه در تبریز بالغ بر ۴۵۰ مورد برنامه نصب شده و متناسب با درخواست شهروندان، تعداد خودروهای خدمت رسان افزایش می یابد.

یاوری افزود: پیش بینی می شود برای جمع آوری پسماند خشک از درب منازل شهروندان تبریز، تعداد خودروها به ۱۰۰ دستگاه افزایش یابد چرا که شرکت در شهر مشهد روزانه ۶ تن پسماند خشک جمع آوری می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا