حکومت سعود باید حقوق خانواده حادثه دیدگان فاجعه منا را ایفا کند

خبرگزاری ارک – حجت الاسلام سید محمد غروی گفت: حکومت آل سعود به دلیل عدم مدیریت در فاجعه منا مورد اعتراض ملت ایران است و باید حقوق خانواده حادثه دیدگان فاجعه غم بار منا را ایفا کنند.

وی که در آیین گرامیداشت یاد و خاطر شهید حاج عمار میر انصاری در مسجد ارک تهران سخن می گفت، افزود: ملت ایران فاجعه تلخ منا را فراموش نکرده و نخواهند کرد زیرا اگر بی تدبیر آل سعود نبود خانواده های داغدار این حادثه امروز در کنار عزیزان خود بودند.
غروی اظهار داشت: ما به دولت عربستان اعتراض داشته و داریم و از مجامع بین المللی می خواهیم برای احقاق حقوق خانواده های جان باختگان این حادثه سکوت اختیار نکرده و وارد عمل شوند.
آیین گرامیداشت شهادت حاج عمار میر انصاری عصر جمعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام محمد حسین ابوترابی نایب رییس مجلس شواری اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری در مسجد ارک تهران برگزار شد.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد 464 نفر در فاجعه غم انگیز منا جان خود را از دست دادند که تاکنون وضعیت بیشتر قربانیان این حادثه به جز ده نفر که هم اکنون مفقود هستند، مشخص شده است.
شهید حاج عمار میر انصاری فرزند محسن میرانصاری قایم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران که در فاجعه منا به شهادت رسیده بود به تازگی از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی و به کشور بازگردانده شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا