اوحدی: تمامی مفقودان فاجعه منا شناسایی شدند

پایگاه خبری ارک – رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران مربوطه گروه تفحص در عربستان و شناسایی همه جانباختگان پرونده مفقودان جانباخته فاجعه منا بسته شد.

به گزارش ایرنا ازسازمان حج و زیارت، سعید اوحدی با بیان این مطلب افزود: از 461 قربانی ایرانی فاجعه دلخراش منا، 79 زائر ایرانی توسط عربستان و بدون هر گونه مجوز کشورمان درمقبره الشهدا شهر مکه دفن شده بودند که خانواده 37 زائر دفن شده، خواستار بازگشت پیکرها بودند که 11 پیکر قبلا و 10 پیکر دیگر نیز با پرواز دیپلمات های ایرانی صبح امروز وارد کشور شدند.
به گفته وی، 16 پیکر باقیمانده در دو یا سه روز آینده به کشورمان منتقل خواهند شد.
اوحدی همچنین در مورد شایعات مختلفی که درباره حج تمتع 95 وجود دارد از متقاضیان این سفر خواست برای کسب اطلاعات دقیق و موثق، فقط به سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.
وی اظهارداشت: مذاکرات با طرف های سعودی از طریق دستگاه دیپلماسی انجام می گیرد، اما باید منتظرتدبیر دستگاه دیپلماسی کشور باشیم و هر تصمیمی که نظام بگیرد بر اساس همان عمل می کنیم.
دوم مهرماه امسال مصادف با عید قربان، بیش از هشت هزار نفر از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر و تجمع بیش از حد زائران، دچار حادثه شده و جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا