تداوم بارش باران و برف در کشور تا روز یکشنبه آینده

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از افزایش گستره بارش برف و باران در کشور خبر داد و اعلام کرد: اوایل هفته آینده نیز با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران رخ خواهد داد.

به گزارش ارک خبر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (چهارشنبه) سامانه بارشی در برخی مناطق شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و غرب تهران و همچنین در سواحل دریای خزر فعال است که سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما خواهد شد.
شدت بارش‌ها امروز در نیمه غربی کردستان، شمال استان‌های زنجان و قزوین، جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی شده است.
فردا (پنجشنبه) گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق تهران و خراسان شمالی تداوم خواهد داشت که میزان بارش برف در شمال غرب لرستان قابل توجه پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه بارندگی در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت که به‌تدریج در اوایل جمعه‌شب این سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد.
روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور خواهد شد.
یکشنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر را نیز فرا خواهد گرفت.
روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش برف در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت خواهد داشت.
دریای خزر امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) و شمال خلیج فارس فردا (پنجشنبه) مواج است.
آسمان تهران امروز قسمتی ابری و از بعدازظهر افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است که کمینه دما در پایتخت ۶ درجه بالای صفر و بیشینه ۱۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا