۳٫۲ میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها و منابع آب مناسب نیست، گفت: متاسفانه هنوز توجهی که درخور آب باشد توسط اقشار مختلف به آن جلب نشده و این در حالی است که آب تجدیدپذیر در استان ٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب بوده و با میزان مصرف آن سر به سر است.

به گزارش ارک خبر، «یوسف غفارزاده» امروز در جلسه هم‌اندیشی چالش‌های مدیریت منابع آب استان، با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها و منابع آب مناسب نیست، اظهار کرد: متاسفانه هنوز توجهی که درخور آب باشد توسط اقشار مختلف به آن جلب نشده و این در حالی است که آب تجدیدپذیر در استان آذربایجان شرقی ٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب بوده و با میزان مصرف آن سر به سر است و این خود یکی از چالش‌های جدی آب محسوب می‌شود.

ایران کشوری خشک اما مصرف آب بیش از کشوری پر آب است

وی ادامه داد: رابطه منطقی و صحیحی بین منابع موجود و الگوی مصرف آب در کشور ما وجود ندارد؛ علی‌رغم اینکه در کشوری خشک و نیمه خشک قرار داریم، مصرف بیش از کشوری پر آب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: موضوع آب فرابخشی بوده و همت و اراده همگانی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای انجام کاری اثربخش و ماندگار را می‌طلبد.

غفارزاده با اشاره به وضعیت خاص پیش آمده در تابستان امسال کلانشهر تبریز، اظهار کرد: تابستان امسال متاسفانه آبرسانی به حدود ٣٠٠ هزار نفر در این شهر دچار مشکل شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران صنعت آب این مهم مدیریت شد.

وی، یکی از مشکلات عمده در خصوص تامین پایدار آب را نبود رینگ آبرسانی دانست و افزود: جلسات بررسی کارشناسانه و اتخاذ تصمیمات لازم برای گذر ایمن از پیک آب سال‌ آتی، از چند ماه قبل آغاز شده و امیدواریم با همت و اقدامات مهم مدیریتی، رینگ شرق تبریز نیز آماده بهره‌برداری شود.

غفارزاده ادامه داد: همراهی مردم در رعایت الگوی صحیح مصرف و کاهش ۱۰ درصدی مصرف، نقش بسزایی در رفع تنش‌های آب احتمالی خواهد داشت و ارزشی در ردیف ساخت یک سد اضافی در استان دارد.

در ادامه این جلسه کارشناسان و متخصصان حوزه آب استان، در خصوص کم‌آبی و راهکارهای عملی آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا