بارش باران و برف امروز در ۱۸ استان/ وزش باد شدید و گردوخاک در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش نسبی دما در ۱۸ استان طی امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا در برخی مناطق کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ارک خبر،بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (پنجشنبه) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، تهران، البرز مرکزی، قزوین و مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قم چهارمحال و بختیاری، نیمه شمال خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و برف، وزش باد و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی از بارش برف در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع، وزش باد شدید موقتی، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و احتمال بهمن خبر داده بود.
بارش باران و برف فردا (جمعه) در نوار غربی کشور، برخی مناطق استان‌ها واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شمال‌شرق کشور رخ می‌دهد.
بیشینه بارش برف امروز در لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی و فردا (جمعه) در جنوب‌غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
روز شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب کشور و روز یکشنبه در شمال‌غرب، گیلان و مازندران، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
بیشینه بارش برف روزهای شنبه و یکشنبه در غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ خواهد داد.
روز دوشنبه آینده در برخی مناطق نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

وزش باد شدید تا شدید و خیزش گردوخاک همراه در برخی مناطق
روز جمعه (فردا) در مناطق مرکزی، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب‌شرق در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری و ناوگان حمل و نقل، سقوط سنگ از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده پیش‌بینی می‌شود.
روز شنبه در شمال‌غرب، غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و روز یکشنبه در شمال‌غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را شاهد خواهیم بود.
دریای خزر و غرب خلیج فارس امروز (پنجشنبه) مواج است.

وزش باد و گاهی بارش باران در پایتخت
آسمان استان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. کمینه دما در پایتخت پنج درجه بالای صفر و بیشینه ۱۴ درجه بالای صفر است. این شرایط برای فردا (جمعه) پیش‌بینی می‌شود اما کاهش دما را خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا