بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز غیرایمن است/ تلاش برای احداث مراکز درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از غیر ایمن بودن بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز و تلاش برای احداث بیمارستان جدید در محل این بیمارستان خبرداد.

به گزارش ارک خبر، سید حسن سیدی گفت: ۱۸ مرکز درمانی مستقیم زیر نظر تأمین اجتماعی استان به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند که از این تعداد دو بیمارستان و سه درمانگاه در تبریز و ۱۳ درمانگاه دیگر در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو بیمارستان عالی نسب و ۲۹ بهمن در تبریز فعال هستند، افزود: بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز ۱۰۰ تخته بوده ولی غیرایمن است و تلاش می‌کنیم در همان محل بیمارستان یک بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی احداث کنیم. این بیمارستان جدید در ۴۸ هزار متر مربع و ۱۱ طبقه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان عالی نسب نیز ۳۰۰ تخت خوابی بوده و به مردم خدمات مختلف ارائه می‌دهد. درمانگاه کلیبر نیز اخیراً طی یک سال احداث و به بهره برداری رسید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: بستری بیماران بالای ۶۵ سال در تبریز رایگان بوده و در شهرستان‌ها نیز بستری بیماران بدون شرط سنی رایگان است.

وی تعداد تخت فعال در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان را ۴۰۲ تخت اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته، ۲۵ هزار و ۱۶ نفر در مراکز درمانی وابسته بستری شدند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر جراحی و ۲ هزار و ۸۳۲ نفر آنژیوگرافی شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی میزان تحقق اجرای نسخه الکترونیک در استان آذربایجان شرقی را ۹۹.۹ درصد در نسخه نویسی و ۹۸.۳ درصد در نسخه پیچی اعلام کرد.

سیدی از رضایت بالای افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این مدیریت خبرداد و گفت: مراجعه کنندگان بستری شده ۸۷ درصد و سرپایی ۸۳ درصد از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

وی میزان مبلغ پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد در ۹ ماه گذشته را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه مصوب امسال در این بخش ۲۴ هزار میلیارد ریال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا