هزار لایک به افتخار عضو عصبی شورای شهر

در این‌که حجت‌الاسلام برگی، از منبری‌های باسواد و تاثیرگذار تبریز است، شکی نیست، اما مرور رفتارهای این عضو شورای شهر تبریز در روزهای پس از دوری از کرسی ریاست شورا، نشان از ناراحتی و دستپاچگی وی در موضع‌گیری دارد.

به گزارش ارک خبر،روز گذشته، صحن شورای شهر تبریز، بار دیگر به حاشیه کشید؛ ماجرا از جایی شروع شد که رسول برگی، در نطقی، تابعیت یکی از اعضای شورای شهر تبریز را «افغانی» خواند! برگی توضیح روشنی درباره ادعای خود نداد اما صحبت‌های او با واکنش رئیس شورای شهر همراه بود. دبیری با قطع صحبت‌های برگی، به درستی تاکید کرد که شورای شهر جای بحث‌های قومیتی نیست و بهتر است اگر کسی ادعایی دارد، نظر خود را صریح و قانون‌مند مطرح کند.

اشاره دبیری در مورد «بحث‌های قومی» به ماجرای هفته پیش برمی‌گردد. جایی که برگی، با ورود به ماجرای انتخابات ارومیه، کردهای آذربایجان‌غربی را میهمان آذربایجان خوانده بود!

برگی چند هفته پیش، در ماجرای بارش برف سنگین تبریز و ناکارآمدی مدیریت شهری که مورد اذعان همگان نیز بود، موضع جنجالی و نامتعارف در حمایت از شهرداری نشان داده بود.

در هر حال، برگیِ این روزهای تبریز، فاصله نجومی با  «حاج آقا برگی» آن منبری موقر و باسواد و سخنور مراسمهای تبریز دارد و این افول به هیچ وجه برازنده ایشان نیست. به نظر می‌رسد ایشان تحت تاثیر یک حلقه بیرونی و شاید هم تحت تاثیر فضای مجازی، به موضع‌گیری‌های غیرضروری، ناپخته و احساسی روی آورده‌است. شاهد این سخن آن‌جاست که وی در برابر تذکر منطقی و قانونی رئیس شورا، یکباره برآشفت و با صدایی بلند و لرزان، به لعن و نفرین گفتمان ایران‌شهری پرداخت!

این چند سطر، در تائید یا رد گفتمان ایران‌شهری نیست، چرا که اساساً در فضایی چنین متشنج که «حق با صدای بلند است»، نظرات فنی و مودبانه، جایی ندارد، اما در هر حال، حیف آقای برگی است که وقار  خود را صرف لایک های زرد و احسنت‌های عده‌ای قوم‌گرای اینستاگرامی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا