نقشه راه شورای فضای مجازی آذربایجان شرقی تدوین شد

استاندار آذربایجان شرقی از تدوین نقشه راه شورای فضای مجازی استان به منظور تهیه برنامه های هدفمند در این حوزه خبر داد.

به گزارش ارک خبر، عابدین خرّم در جلسه شورای فضای مجازی استان، افزود: یکی از خلاءهای اصلی در مدیریت استان، تشکیلات منسجم برای فضای مجازی بود که با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون نقشه راه شورای فضای مجازی استان تدوین شده است.

وی وظایف این شورا را تولید محتوا، به کارگیری متخصصان، نقطه زنی و واکنش‌های هوشمندانه عنوان و خاطرنشان کرد: اگر چه هر دستگاهی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد، اما هم افزایی موجود نیست و این شورا می‌تواند این ضعف را برطرف کند.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی در نقشه‌های دشمن همواره از مقاصد اصلی است و اگر اندکی از حواشی و مدیریت فضای مجازی غفلت کنیم، لطمات جبران ناپذیری وارد می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور هم در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی به توانمندی‌های چشمگیری در حوزه مجازی دست یافته که می‌تواند سرآمد و الگو باشد و در ماموریت‌های ملی و فراملی به ویژه در منطقه قفقاز ایفای نقش کند.

سید محمد امین آقامیری با بیان اینکه فضای مجازی مدیریت صحنه را تغییر داده و بدون شناخت ابزارها و تسلط بر محتواها ساماندهی این محیط ممکن نیست، افزود: بخش عمده‌ای از خدمات در بستر اینترنت است و ارتقای این حوزه رضایتمندی عمومی را افزایش می‌دهد.

اکبر رضایی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم گفت: تعیین مدل فضای مجازی ما، شناسایی ابزارهای حکمرانی، تکنیک‌های روز، ساختارها و سیاست‌ها از مهمترین ارکان مدیریت سایبری است و در این راستا شبکه ملی اطلاعات و مشارکت مردم نقش اساسی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا