راهداری آماده ارائه خدمات نوروزی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تیم‌های راهداری با استقرار در جاده‌های استان آماده ارایه خدمات به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

به گزارش ارک خبر،اورجعلی علیزاده در رزمایش نوروزی ترافیکی ۱۴۰۳ استان افزود: در این ایام یک هزار و ۲۰۰ نیرو با بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو در قالب تیم‌های راهداری برای ارائه خدمات به مسافران در جاده‌های استان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷۲ پایگاه و راهدارخانه در جاده‌های استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی تجهیز شده است، اظهار کرد: گشت‌های راهداری نیز با حضور در ۱۳۰ نقطه حادثه آفرین استان اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز حادثه در این نقاط و آشکارسازی آنها انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تعطیلات عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، گفت: پیش بینی می‌شود اغلب سفرهای نوروزی در استان بعد از افطار و اوایل شب انجام شود بنابراین احتمال بروز ترافیک در این ساعت در جاده‌ها زیاد است.

علیزاده، ادامه داد: با توجه به تداوم شرایط آب و هوایی زمستانی در سطح استان و وجود برف در گردنه‌های برفگیر مانند صائین و پیام، مأموریت راهداران در قالب عملیات راهداری زمستانی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در این استان نسبت به میانگین کشوری بالا است، یادآور شد: با وجود کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای در سطح استان، به علت بالا بودن شدت تصادفات رانندگی، تعداد مرگ و میرهای ناشی از این تصادفات بیشتر است.

علیزاده، با تاکید بر ضرورت کاهش سرعت رانندگی در جاده‌های استان، افزود: امید است رانندگان در ایام تعطیلات نوروزی با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی از بروز تصادفات جاده‌ای پیشگیری کنند و سفری امن و خاطره انگیز برای خود و خانواده فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا