افزایش ۸ درصدی جان باختگان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش هشت درصدی جان باختگان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،جواد احمدیان، در نشست خبری با موضوع غربالگری رانندگان پرخطر، گفت: غربالگری رانندگان پرخطر و برخورد با آنها با وجود ارگان‌ها، نهادها و اداراتی که به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنند تا زمانی که پیوست رسانه‌ای، فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی نداشته باشد ابتر است.

وی افزود: مرگ یا حوادث ناشی از تصادفات علاوه بر هزینه‌ی سنگین بر جامعه، چندین خانواده را بی سرپرست می‌گذارد بنابراین باید نگاه جدی به حفظ سلامت جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌جاری مرگ ناشی از تصادفات در کشور به بالای ۲۰هزار نفر رسیده، گفت: چندین سال حوادث تصادفات روند کاهشی داشته اما طی دو سال اخیر سیر صعودی به خود گرفته‌است.

احمدیان ادامه داد: مرکز تحقیقات پیشگیری از حوادث جاده‌ای و کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک استان، پژوهشی در مورد وسایل نقلیه، جاده‌ها، رانندگان، بیماری‌ها و اثراث ناشی از تصادفات انجام داده‌است.

وی افزود: غربالگری و بیماریابی افرادی که رانندگی پر خطر دارند مانند کسانی که از مشکلات جسمی از جمله سکته مغزی رنج می‌برند انجام می‌شود، واکنش آنها در حین بروز حادثه رانندگی بازخورد مناسبی نخواهد داشت و موجب آسیب رسانی به دیگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه افراد با مشکلات روحی و روانی نیز باید به این مجموعه مراجعه می‌کنند، گفت: کسانی که افسرده، دوقطبی و شخصیت ضد اجتماعی دارند حین اخذ گواهینامه مشخص نمی‌شوند ولی در عمل این افراد خطر آفرین هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که سوء مصرف مواد مخدر دارند از مراکز ترک اعتیاد به این مجموعه معرفی می‌شوند، افزود: رانندگانی که به دلیل تکثر تخلفات و افزایش نمرات منفی توسط سیستم پلیس راهنمایی رانندگی به ما معرفی و در این مجموعه غربالگری می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اذعان کرد: تعداد تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن افزایش پیدا کرده و عامل اصلی آن سرعت غیرمجاز است که به وخیم شدن وضعیت کشته‌ها منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد افراد مصدوم شده از مواد محترقه و مراجعه به مراکز درمانی نسبت به سال‌ گذشته در استان ۲ برابر شده، یادآور شد: خانواده‌های عزیز به هیچ عنوان مواد محترقه را در فضای بسته نگهداری نکنند، ما مخالف شادی و نشاط نیستیم اما برای چهارشنبه سوری بی خطر باید تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا