ثبت‌نام از داوطلبان تهرانی خبرگان پایان یافت

پایگاه خبری ارک – فرماندار تهران گفت: پرونده ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران افزود: ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ساعت 18 امروز به پایان رسید و تکمیل مراحل ثبت‌نام از داوطلبانی که هنوز  در سایت فرمانداری هستند تا هر وقتی از شب لازم  باشد ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تا کنون 166 نفر داوطلب ورود به مجلس خبرگان از حوزه تهران شده‌اند که از این تعداد 6 نفر خانم هستند.

فرهادی ادامه داد: امروز شلوغ‌ترین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس و‌ خبرگان در فرمانداری تهران بود.

وی افزود: تا این لحظه هزار و 70 نفر برای انتخابات دور دهم مجلس از حوزه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده ثبت‌نامی 822 نفر از انها تکمیل شده و رسید ثبت‌نام گرفته‌اند.

فرماندار تهران گفت: از تعداد 822 نفری که پرونده ثبت‌نام انها تکمیل شده است677  نفر مرد و 145 نفر زن هستند.

وی افزود: 10 نفر از داوطلبان مجلس از حوزه تهران جز اقلیت‌های دینی یوده و 67 نفر نیز سابقه نمایندگی مجلس دارند.

فرهادی ادامه داد: 161 نفر از داوطلبان مجلس که ثیت‌نام انها نهایی شده دارای مدرک دکتری 584 نفر فوق لیسانس25 نفر لیسانس، یک نفر فوق دیپلم و 57 نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

فرماندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از روز شنبه جواب استعلام‌ها از مراکز 4 گانه به ترتیب ثبت‌نام صورت گرفته انجام خواهد شد.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان مجلس از هر روزی که بوده باشد 5 روز بعد از ان استعلام از مراجع 4 گانه برای ان داوطلب شروع می شود.

فرهادی ادامه داد: از هفته اینده به مدت 10 روز هیئت اجرایی فعال خواهد بود تا بحث احراز صلاحیت داوطلبان مجلس بررسی و اعلام شود.

وی گفت: پس از ارسال پرونده داوطلبان خبرگان به شورای نگهبان فرمانداری تهران با انها کاری نخواهد داشت تا زمان تعیین شعب و اخذ رای.

امروز هفتمین و اخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بود و ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا