تساوی تراکتور و سپاهان در تبریز به نفع سرخابی ها

دیدار حساس و زیبای تیم های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان از دیدار معوق هفته شانزدهم لیگ برتر کشور که جدال برای مدعی ماندن در کورس قهرمانی بود، با تساوی این ۲ تیم به نفع سرخابی های پایتخت به پایان رسید.

به گزارش ارک خبر، دیدار تیم های تراکتور که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از ساعت ۱۹.۳۰ آغاز شد از حساسیت خاصی برخوردار بود و حضور بیش از ۷۰هزار تماشاگر در این ورزشگاه حاکی از این حساسیت داشت.

در این بازی بازیکنان ۲ تیم به خصوص تراکتور قدر فرصت های گلزنی را ندانستند تا تک امتیاز بازی هیچ نفعی برایشان نداشته باشد.

در این دیدار تیم تراکتور بیش از سپاهان صاحب توپ و میدان بود و موقعیت‌های بهتری هم برای گلزنی داشت اما درخشش نیما میرزازاد درون چارچوب تیم اصفهانی و البته موقعیت سوزی مهاجمان تراکتور منجر به این شد که دو تیم امتیازات این بازی را تقسیم کنند.

لحظات حساس نیمه اول:

دقیقه ۱۱ درگیری بازیکنان دو تیم منجر به این شد که داور مسابقه بازی را متوقف کرده و به سیاوش یزدانی از سپاهان و دلتیچ از تراکتور تذکر دهد.

البته بازی در ۱۸ دقیقه اول نیمه اول تقریبا متعادل آغاز و دنبال می شد اما در دقیقه ۱۹ نخستین فرصت گلزنی با درخشش پورحمیدی دروازه بان تراکتور که با رضا اسدی تک به تک شده بود خنثی شد اما بلافاصله ۲ فرصت گلزنی به فاصله چند ثانیه نصیب تیم تراکتور شد، بازی از این دقایق جذاب و زیبا دنبال شد.

در دقیقه ۲۰ دو فرصت گلزنی پیاپی تراکتور ابتدا فرصت تک به تک مهار شد سپس شوت از راه دور بازیکن تراکتور با خوش شانسی تیم میهمان و با اصابت به تیر دروازه سپاهان به اوت رفت.

دقیقه ۲۵ عارف آقاسی به دلیل خطا بر روی شکاری مهاجم سپاهان، کارت زرد گرفت تا اولین اخطاری این دیدار باشد.

دقیقه ۲۷ بازی سپاهان فرصت گلزنی داشت که شوت بازیکن سپاهان را پورحمیدی مهار کرد تا همچنان بازی صفر بر صفر ادامه داشته باشد، در این دقیقه

ضربه کریمی کاپیتان سپاهان روی کرنر رامین رضاییان با واکنش پورحمیدی دور شد.

تعداد عکاسان حاضر در پشت دروازه سپاهان چند برابر عکاسان حاضر در پشت دروازه تراکتور است. این موضوع نشان می‌دهد که دوربین‌ها بیشتر به دنبال شکار موقعیت‌های گلزنی تراکتور بودند.

دقیقه ۴۰ مصدومیت سیاوش یزدانی مدافع سپاهان موجب شد تا چند دقیقه ای در بازی ایجاد وقفه شود، بازگشت بلافاصله او به بازی پس از مداوا با اعتراض شدید هواداران تراکتور همراه شد.

دقیقه ۴۵ نیز پاس های ریز و پیاپی بین بازیکنان تراکتور فرصت مناسبی برای این تیم مقابل دروازه سپاهان خلق کرد.

نیمه اول در حالی با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید که چهار دقیقه وقت تلف شده برای این نیمه لحاظ شد و در مجموع مهم‌ترین اتفاق نیمه اول ۲ موقعیت تراکتور و یک موقعیت سپاهان بود که هیچکدام راهی به درون چارچوب پیدا نکرد.

 

لحظات حساس نیمه دوم:

دقیقه ۵۲ ضربه حسینی از روی خط محوطه جریمه توسط دروازه بان سپاهان دفع شد.
دقیقه ۵۷ شوت محکم کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه تراکتور راهی اوت شد.

دقیقه ۶۵ مسعود هاشم‌زاده بجای دلتیچ وارد زمین شد، همزمان سیامک نعمتی هم بجای امیرحسین حسین‌زاده به بازی آمد تا خمز بال های چپ و راست تیمش را تقویت کند.

دقیقه ۶۸ امید نورافکن بجای رضا شکاری وارد زمین شد.

دقیقه ۷۴ فرصت گلزنی نعمتی را کریمی دفاع کرد تا راهی به دروازه نداشته باشد.

دقیقه ۸۰ شلیک راه‌ دور شجاع خلیل زاده با اختلافی ناچیز از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۸۲ نفوذ عالی محمد نادری از جناح چپ و پاس عرضی او با ضربه آرام سیامک نعمتی همراه شد تا میرزازاد برای دفع آن کار سختی نداشته باشد و بهترین موقعیت تراکتور تا این دقیقه بدین ترتیب از دست برود.
دقیقه ۸۴ علی‌اصغر اعرابی بجای کاوه رضایی برای تیم سپاهان به میدان آمد.

دقیقه +۹۳ تراکتور فرصت دیگر گلزنی را در چند قدمی مقابل دروازه سپاهان از دست داد.

دقیقه +۹۴ مورایس سرمربی سپاهان به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دریافت کرد. در آخرین دقیقه بازی هم کاپیتان های دو تیم شجاع خلیل زاده و محمد کریمی با کارت زرد عرب براقی جریمه شدند.
پس از پایان بازی درگیری کوچکی بین نیمکت نشینان دو تیم رخ داد که با وساطت بقیه، موضوع بدون حاشیه خاصی به پایان رسید.
خبرنگاران برای رسیدن به سالن کنفرانس کار سختی پیش رو دارند و باید منتظر خلوت شدن سکوها باشند، فاصله بین جایگاه خبرنگاران و سالن کنفرانس و مسیر رسیدن به آن در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز چند دقیقه‌ای زمان می‌برد و اصحاب رسانه معمولا از این اتفاق گلایه‌مند هستند.

گروه داوری این دیدار، داور وسط امیر عرب براقی، کمک ها دانیال باشنده و محسن بابایی، داور چهارم فرزاد منصوری و ناظر مسابقه محمدرضا فلاح تشکیل دادند.

ترکیب اولیه تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی، میلوش دلتیچ، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری

ترکیب اولیه سپاهان:
نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، رضا شکاری، رضا اسدی، شهریار مغانلو، کاوه رضایی.

تراکتور با ۳۹ امتیاز پس از پیروزی با ۴۶ امتیاز و استقلال با ۴۳ امتیاز و بالاتر از سپاهان با ۳۸ امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا