یک شیرینی دیگر در آذربایجان شرقی به ثبت ملی رسید

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه گفت: شیوه تهیه شیرینی چای این شهرستان به عنوان میراث ناملموس آذربایجان‌شرقی در فهرست میراث‌ ناملموس ملی به ثبت رسید.رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه گفت: شیوه تهیه شیرینی چای این شهرستان به عنوان میراث ناملموس آذربایجان‌شرقی در فهرست میراث‌ ناملموس ملی به ثبت رسید.

به گزارش ارک خبر،جواد محرم پور در گفتگو با خبرنگاران در مراغه، افزود: پرونده‌های میراث ناملموس استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی اخیرا با حضور «علیرضا ایزدی» مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی، «محمد اسداللهی» سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، «یونس فاتح» فرماندار تبریز و هیأت داوران در تبریز ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه شیرینی چای مراغه با حدود ۱۵۰ سال قدمت از ترکیب شکر و آب تهیه می‌شود، اضافه کرد: این شیرینی به دلیل طعم دلنشین، جایگزین مناسبی برای قند است.

محرم پور با بیان اینکه این شیرینی لذت نوشیدن چای را دوچندان می‌کند، اظهار داشت: شیرینی چای یکی از سوغاتی‌های محبوب شهر مراغه است که در بین شهروندان این شهر و سایر شهرها طرفداران زیادی دارد.

به گفته وی برخی از مردم مراغه بر این باور هستند که این شیرینی در زمان جنگ‌های ایران و روسیه توسط مهاجران روسی به این منطقه آورده شده و پس از تغییراتی، به شکل امروزی درآمده است.

وی این را هم بیان کرد که شیرینی چای مراغه در طعم‌های مختلفی چون هل، پرتقال، لیمو، آناناس و دارچین تهیه می‌شود و طعم هل محبوبیت بیشتری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا