رمزگشایی از تماس ساعت ۱۵:۳۰ آیت‌آلله آل‌هاشم

با گذشت حدود 24 ساعت از سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، از قرائن این طور پیداست که سرنشینان بالگرد، پس از فرود سخت، به احتمال زیاد همچنان زنده بوده‌اند.

به گزارش ارک خبر، از ظهر دیروز جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی، در شرایط بسیار دشوار و پیچیده ارسباران، آغاز شد. در طول این ساعات، به رغم سرمای شدید، مه سنگین، بارات تند و شیب جنگلی و کوهستانی منطقه، ده‌ها گروه امدادی و جهادی، با پیشرفته ترین تجهیزات پهپادی و ردیابی، در پی بالگرد بودند.

در تمام این زمان، گاه امیدواری هایی برای رسیدن به خبری خوش، از میان اخبار امدادی سوسو می زد.

نخستین بار، شامگاه روز گذشته، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه خبر، با اشاره به اقدامات انجام شده در یافتن بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: از نکات امیدوارکننده این است که دو تن از عزیزان در این پرواز با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کردند و این نکته یعنی احتمالا حادثه شدت پایینی داشته است.

در مصاحبه دیگری نیز فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد که فرد تماس گیرنده، کسی نبوده جز آیت‌الله آل‌هاشم.

سردار عباسقلی‌زاده اضافه کرد: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید، اما بعد از آن دیگر امکان تماس با امام جمعه تبریز ممکن نشد.

این تماس‌ها معلوم می‌کند که بالگرد حامل رئیس‌جمهور، به احتمال زیاد سقوط نکرده است، چرا که اگر سقوط می کرد، تمام سرنشینان، در دم جان می‌باختند و امکان تماس تلفنی از داخل بالگرد به وجود نمی‌آمد.  بنابراین تنها گزینه ممکن این است که خلبان تواسنته به سختی، بالگرد را در منطقه ای ناهموار و صعب بنشاند. پس از این فرود سخت، یک یا چند تن از سرنشینان (که آیت‌الله آل‌هاشم قطعاً یکی از آن‌ها بوده)  کماکان زنده بوده‌اند و توانسته‌اند به رغم جراحت‌هایی، با فرمانده سپاه عاشورا تماس بگیرند.

از این رو تصور می شود، وخامت حال افراد و جراحت های وارده باعث شده سرنشینان در ادامه قادر به تحمل وضعیت نباشند و جان خود را از دست دهند.

دکمه بازگشت به بالا