بیشترین سطح کشت گندم کشور در آذربایجان شرقی است

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین سطح کشت به گندم در آذربایجان شرقی قرار داشته و بیشترین بهره برداران گندمکار نیز در این استان هستند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر رنجگران در بازدید از مراکز خرید کلزای تبریز، اظهار کرد: شهرستان تبریز قطب تولید کلزای استان بوده و بیش از ۷۰ درصد از محصول کلزای استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: تعداد پنج مرکز از ۱۰ مرکز خرید کلزای استان در شهرستان تبریز قرار دارد.

وی با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد ماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز شده است، گفت: خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به اهداف شعار سال ۱۴۰۳ است.

رنجگران افزود: برای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، امکانات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی چون کود و سم در طول سال در اختیار کشاورزان در قالب کشاورزی قراردادی قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت کشت و خرید گندم در استان، گفت: بیشترین سطح کشت به گندم در آذربایجان شرقی قرار داشته و بیشترین بهره برداران گندمکار نیز در این استان هستند.

وی ادامه داد: گندم به عنوان یک محصول راهبردی، در تأمین امنیت غذایی مردم نقش مهمی داشته و باید در راستای جلوگیری از خروج گندم از کشور اقدام شود که در این راستا تعاون روستایی در اسرع وقت دوره آموزش را برای عاملین تشخیص و ذیحسابی برگزار و مراکز خرید را آماده کرده است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۶ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شده که مقدار چهار هزار و ۲۰۰ تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا