نجات دریاچه ارومیه یک طرح ملی و و راهبردی است

پایگاه خبری ارک – دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه برنامه نجات دریاچه ارومیه یک طرح ملی و راهبردی است، گفت: مدیران میانی و استانی به مصوبات هیات دولت پایبند باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، عیسی کلانتری در بیست و یکمین جلسه هماهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه از آبگیری سد سیلوه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ادامه روند احیای دریاچه ارومیه روز به روز به انجام تعهدات خود امیدوارتر می شویم.
وی اظهار کرد: مدیران دولتی که به مصوبات هیات دولت در رابطه با برنامه های نجات دریاچه ارومیه اعتقادی ندارند، در مدیریت های استانی حضور نیابند و از آنجا که مقامات عالی کشور از مقام معظم رهبری تا ریاست جمهوری به احیای دریاچه تاکید دارند، هنوز شاهد هستیم برخی مدیریت های میانی و استانی در راستای مصوبات هیات دولت حرکت نمی کنند.
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دوران پسا تحریم ضمن تلاش برای رسیدن به استانداردهای بین المللی مدیریت، بر آنیم که اقدامات اجرایی با فناوری های نو انجام شود و انتقال آب در حوضه دریاچه ارومیه توسط لوله که اکنون در کشور در حال تولید است، صورت گیرد.
در ادامه مسعود تجریشی رییس علمی کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه این جلسه اعلام کرد: مسایل اجتماعی و فرهنگی اجرای این طرح بزرگ ملی برای ما مهم است و استانداران حوضه به عنوان روسای کمیته ها در هر استان با جدیت و اهمیت کافی به این موضوع عمل می کنند.
تجریشی مصوبات در حال اجرای این طرح را محصول بررسی های علمی و فنی در کارگروه های تخصصی اعلام کرد و گفت: ما هنوز هم به پیشنهادهای دریافت شده حساس هستیم و آنها را در کمیته های مربوطه به بحث و بررسی می گذاریم و چنانچه مورد تاکید کمیته های علمی قرار گیرد در کارگروه مطرح و تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد.
وی با اشاره به صرفه جویی 40 درصدی آب کشاورزی که از برنامه های مهم تامین آب برای دریاچه است، گفت: در این زمینه از همکاری دانشگاه های منطقه و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بهره مند خواهیم شد .
اعضای هیات علمی دانشگاه های منطقه، به عنوان گروه های نظارت و پایش طرح هایی که توسط دستگاه های اجرایی در منطقه صورت می گیرد فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا