توریسم درمانی ایران، برند برترجهان اسلام درحوزه سلامت است

پایگاه خبری ارک – مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال احمرگفت: توریسم درمانی این مجتمع دارویی درمانی شاخص برند برتر جهان اسلام در حوزه سلامت است.

به گزارش ایرنا ازجمعیت هلال احمر، حمید چوبینه با بیان اینکه مجتمع دارویی درمانی جمعیت هلال احمر ایران به عنوان برند برتر جهان اسلام در حوزه سلامت در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، گفت: این کنگره توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد که در نوع خود و در کشور، کم سابقه بوده است.
وی افزود: همه کشورهای جهان با توجه به مکانیسم ها و فصل های مشترکی که در حوزه های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی، دفاعی و غیره با یکدیگر دارند، می توانند پیمان مشترکی با همدیگر داشته، خود را به هم نزدیک تر کنند و از منابع و فرصت های یکدیگر بیشتر بهره مند شوند.
چوبینه با بیان اینکه بحث توسعه اقتصادی با رویکرد سلامت، یک فصل مشترک بین کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها دربعضی ازعرصه ها نیازمند خدمات پزشکی از کشورهای پیشرفته تر نیز هستند که و کشورهای که زمینه های فعالیت و همکاری دارند و می توانند تجارب یکدیگر را در اختیارهم قرار دهند.
وی با اشاره به این که برگزاری این کنگره ها، فقط صرف گفت وگو و دیدار نباشد، تصریح کرد: اگر برنامه ریزی برای آینده وجود داشته باشد وکاری برای پیگیری تفاهمات انجام شود، کشورهای مختلف می توانند همدیگر را برای کارهای مشترک، به هم معرفی کنند.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی جمعیت هلال احمربا اشاره به اینکه کشورهایی که درعرصه های مشترک ازجمله پزشکی نیازمند خدمات هستند گفت: برخی از شهروندان کشورهای اسلامی با توجه به نگرش اخلاقی و اعتقادی بسیار مقید به انجام مراحل درمان خودهستند به عنوان مثال برای یک خانم مسلمان مهم است که یک پزشک مسلمان و زن اقدامات درمانی اش را انجام دهد.

** قیمت تعرفه های درمانی درایران کمتر ازسایرکشورهای اسلامی است
چوبینه با اشاره به بحث هزینه ها افزود: مورد دیگربحث کاهش هزینه های درمانی است، با توجه به بررسی هایی که انجام داده ایم، متوجه شدیم که تعرفه ها در کشورهای اسلامی در بیشتر خدمات پزشکی از کشورهای اروپایی خیلی کمتر است.
به گفته وی، خدمات پزشکی درکشورهایی مثل ایران یا ترکیه که جزء کشورهای اسلامی هستند، بسیار قابل اهمیت بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. البته قیمت تعرفه ها در ایران کمتر است.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال احمر افزود: وقتی سایر کشورها، با کیفیت و قیمت گذاری خدمات این کشورها آشنا شوند، تمایلاتی در زمینه کمک و همکاری به وجود خواهد آمد.

** خدمات پزشکی فقط بحث درمان نیست
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال احمربا بیان این که خدمات پزشکی، فقط بحث درمان نیست، گفت: بحث پیشگیری، آموزش و فناوری هایی که می توانند در کنار هم مسمرثمر باشند، از بحث های دیگر است. به عنوان مثال بحث های استفاده از گیاهان دارویی، طب اسلامی و طب سنتی از مسائلی است که می تواند جزء اهداف دراز مدت باشد.
چوبینه با بیان اینکه ما هیچ تعصبی درعرصه های علمی نداریم،خاطرنشان کرد: پیمانهایی که راجع به فصل های مشترک بین کشورها منعقد می شود، به تقویت و همکاری کشورها کمک می کند.
وی درباره چرایی انتخاب مجتمع دارویی درمانی هلال در این کنگره به عنوان برند برترجهان اسلام، اظهارداشت: علل مختلفی وجود داشت که در ارزیابی ها توانستیم، رتبه به دست بیاوریم. یکی این که ما ساختار خوبی را در بحث توریسم درمانی درمجمتع درمانی هلال ایجاد کرده ایم، همچنین دبیرخانه و امکانات داریم و دراین مورد جذب نیرو انجام و کارآفرینی ایجاد شده است.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال افزود: ما در کنار خدمات درمانی، خدمات رفاهی نیز فراهم کرده ایم و یک هتل بسیار شیک و مناسب، جهت رفاه و آسایش بیمارانی که از کشورهای خارجی به اینجا مراجعه می کنند، فراهم کرده ایم که این بیماران دغدغه سکونت نداشته و به مرکز درمان نزدیک باشند.
چوبینه با بیان اینکه ما با خیلی از کشورها و حتی وزارتخانه های کشورهای مختلف ازچند سال گذشته قرارداد بسته ایم، گفت: هم اکنون نیز چندین قرارداد داریم و هزار و پانصد بیمار را در مدت سه سال اخیر مداوا کرده ایم که درمان ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده است که یکی از ملاک های ارزیابی، داشتن بیمار از کشورهای متنوع و دور و نزدیک بوده است.
وی با اشاره به کشورهایی که برای دریافت خدمات درمانی به این مجتمع مراجعه کرده اند، اشاره کرد و اظهار داشت: از کشورهایی مثل عراق، عمان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، تانزانیا، افغانستان و کشورهای دیگر به این مجتمع برای درمان مراجعه کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا