مثلث ایرانی در گام دوم لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری ارک – تیم های تراکتورسازی تبریز، سپاهان و ذوب آهن اصفهان که مثلث تیم های فوتبال ایرانی حاضر در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شوند درپی تکرار نتایج مناسب هفته نخست خود در ادامه این مسابقات هستند.

هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از فردا (سه شنبه) آغاز خواهد شد تا 32 تیم برتر باشگاهی قاره کهن به مصاف حریفان رفته و بخت خود را برای افزایش امتیازات بیازمایند.
روز سه شنبه و از گروه نخست، تیم فوتبال سپاهان اصفهان که توانست در دیدار آغازین خود برابر النصر امارات با دو گل زیبای لوسیانو پریرا به برتری دست یابد، اینبار در دبی میهمان این تیم عربی خواهد بود.
بدون تردید نماینده امارات برای جبران شکست بازی گذشته به میدان خواهد آمد تا با کسب امتیازات کامل برای صعود امیدوار باشد و سپاهان نیز که تجربه سالها حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، نمی خواهد دست خالی بماند.
طلایی پوشان اصفهان به خوبی در طول سال های اخیر نشان داده اند که در لیگ قهرمانان آسیا با استراتژی خاصی شرکت می کنند و به راحتی امتیاز از دست نمی دهند.
شاگردان ایگور استیماچ در صورت برتری در دبی می توانند تا حدود زیادی خود را به عنوان یکی از تیم های صعود کننده از گروه نخست معرفی کنند.
در دیگر دیدار این گروه، الاتحاد عربستان در جده میزبان لوکوموتیو ازبکستان خواهد بود.دیدار رفت این دو تیم با تساوی یک بر یک همراه شد.
از گروه دوم، شاگردان یحیی گل محمدی در تیم ذوب آهن اصفهان که هفته گذشته دست به کار بزرگی زده و تیم پرمهره لخویا قطر را با تک گل مهدی رجب زاده در دوحه شکست دادند، اینبار در ورزشگاه فولادشهر میزبان لخویا خواهند بود.
ذوب آهن که در لیگ برتر فوتبال روانی را به نمایش می گذارد در دیدار هفته گذشته نیز عملکرد تحسین برانگیزی در دوحه داشت و ثمره تلاش نماینده اصفهان به ثمر رساندن گلی فراتر از فوتبال آسیا با ردوبدل شدن چندین پاس کوتاه بود.
یحیی گل محمدی با اتکا به خط هافبک خلاق و مهاجمان توانمندش در جستجوی دومین پیروزی بر نماینده قطر است تا راه صعود تیمش را هموار کند.
در دیگر دیدار این گروه تیم های بنیادکار ازبکستان و النصر عربستان که در بازی رفت به تساوی 3 بر 3 دست یافته اند به مصاف هم می روند.
چهارشنبه شب و از گروه سوم، تراکتورسازی تبریز پس از نمایش خیره کننده هفته گذشته خود، میهمان الجزیره امارات است.
شاگردان امیر قلعه نویی در دیدار رفت برابر الجزیره به برتری خیره کننده چهار بر صفر دست یافتند و این پیروزی شیرین درحالی بدست آمد که تراکتورسازان از همان دقایق ابتدایی برتری خود را به حریف دیکته کردند.
الجزیره در مرحله پلی اف توانسته بود برابر السد قطر که ژاوی هرناندز اسطوره بارسلونا و مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی ایران را در اختیار دارد به برتری دست یابد.
تراکتورسازی در 3 فصل گذشته نیز یکی از نمایندگان ایران در آسیا بود که نتوانست از مرحله گروهی صعود کند، اما به نظر می رسد این تیم پرطرفدار امسال شرایط متفاوتی دارد و در صورت کسب امتیاز در امارات می تواند امید فراوانی برای صعود داشته شابد.
در دیگر دیدار گروه سوم، الهلال عربستان در حالی میزبان پاختاکور ازبکستان است که دیدار رفت این دو تیم به تساوی 2 بر 2 به اتمام رسید.
عملکرد درخشان نمایندگان ایران در هفته نخست این پیکارها، تحستین اهالی فوتبال و حتی سایت کنفدراسیون آسیا را هم درپی داشته است و اکنون علاقمندان به فوتبال در ایران منتظر تداوم درخشش مثلث ایرانی در هفته دوم هستند.
رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با حضور 32 تیم در هشت گروه برگزار می شود که در نهایت دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا