نامه به وزیر برای پرداخت طلب چغندرکاران استان کرمانشاه

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، کارخانه قند بیستون حدود 200 میلیارد ریال به چغندرکاران کرمانشاهی بدهکار است که تاکنون این مبلغ را تصفیه نکرده است.
جمعی از کشاورزان منطقه چمچمال شهرستان هرسین طی روزهای اخیر در تماس با خبرنگار ایرنا عنوان کردند: در حالی که هفت ماه قبل محصول چغندر قند خود را به کارخانه قند بیستون تحویل داده اند متاسفانه تاکنون این واحد تولیدی طلب آن را پرداخت نکرده است.
این افراد عنوان کردند: دریافت نکردن طلبشان از کارخانه قند بیستون موجب شده تا اقساط بانکی آنها به عقب بیافتد و روند کار کشاورزی آنها را نیز با مشکل مواجه کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کارخانه قند بیستون از ابتدای مهر ماه تا پایان دی ماه حدود 300 هزار تن چغندر قند از کشاورزان کرمانشاهی خریداری کرده و 25 درصد مبلغ این چغندرها را تاکنون پرداخت نکرده است.
خسرو شهبازی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل کاشت و ایجاد مشکل برای کشاورزان، در روزهای گذشته نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی ارسال کردم تا برای پرداخت این طلب چاره اندیشی شود.
با این حال رییس کارخانه قند بیستون مدعی است که طلب چغندرکاران از 15 اردیبهشت امسال در حال پرداخت است و آنان به ترتیب اولویت پول خود را دریافت می کنند.
بهرام رمضانی در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد که اکنون کار خرید چغندر کشت پاییزه توسط کارخانه قند بیستون آغاز شده و این کارخانه روزی 2 هزار تن چغندر از چغندرکاران خوزستانی تحویل می گیرد.
وی پیش بینی کرد که این کارخانه 107 هزار تن چغندر چغندر قند از کشاورزان خوزستانی و مناطق گرمسیری استان کرمانشاه خریداری کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
7445/8066

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا