طرح توسعه اورژانس در 12 بیمارستان مازندران

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در همایش اورژانس های بیمارستانی کشور در ساری افزود : ساختار اکثر بیمارستان های این استان فرسوده است و تجهیز و توسعه اورژانس بیمارستانی برای این خطه شمال کشور ضروری است.
وی اضافه کرد : اورژانس پیشانی خدمات رسانی بیمارستانی به مردم هستند و باید از امکانات و تجهیزات به روز و استانداردی برخوردار شوند.
نماینده وزیر بهداشت و درمان در مازندران اظهارکرد : هم اکنون اورژانس های کشور از لحاظ ساختاری با مشابه خود در بیمارستان های دنیا از استاندارد لازم برخوردار نیست.
جان بابایی طب اورژانس را متولی این بخش دربیمارستان ها دانست و بر تربیت نیروهای متخصص این رشته تاکید کرد .
وی اضافه کرد : ما باید با بازنگری در تربیت نیروی انسانی در رشته های پزشکی به پروروش نیرو و کادر طب اورژانس توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بالا بودن مصرف لوازم مصرفی، فراورده های خونی و سایر تجهیزات پزشکی در اورژانس های بیمارستانی کشور را ناشی از نبود طب متخصص در اورژانس های بیمارستانی در کشور دانست.
جان بابایی بدون اشاره به میانگین جهانی مصارف این تجهیزات در اورژانس های بیمارستانی گفت که میانگین مصرف لوازم مصرفی و فراورده های خونی در اورژانس های بیمارستانی به گونه ای است که به نفع سیستم درمانی کشور نیست.
همایش ملی اورژانس های بیمارستانی به مدت 3 روز در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در حال برگزاری است.
این استان 24 بیمارستان دولتی با حدود چهار هزار تخت دارد که 17 هزار کادر درمانی در این بیمارستان ها به بیماران خدمات ارائه می کنند.
6982/1654

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا