همایش علمی تخصصی تربیت در قم برگزار شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم در حاشیه این همایش گفت: چهار هزار مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش علمی تخصصی تربیت ارسال شده است.
ناصر حمزه ای افزود: این همایش بر مبنای ساحت های شش گانه اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناورانه فراخوان مقاله شده بود.
وی؛ تربیت و امور تربیتی، تربیت از منظر دینی، تربیت و فناوری های نوین، روش شناسی تربیت، تربیت و فرهنگ اسلامی ایرانی، تربیت و محتوای رسمی و غیررسمی، تربیت و سازمان های دولتی و سازمان های مردم نهاد و همچنین تعیین الزامات بر اساس مبانی نظری در زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین را از جمله محورهای اصلی این همایش برشمرد.
وی با بیان اینکه علاقه مندان از اول شهریورماه تا پایان بهمن ماه سال گذشته فرصت ارسال اثر داشتند، اضافه کرد: فرهنگیان، دانشجویان پردیس فرهنگیان، حوزویان و استادان در این شش ساحت و 9 محور که دارای زیرمجموعه های متنوع است آثار پژوهشی خود را ارسال کرده اند.
حمزه ای گفت: پس از بررسی دقیق و علمی مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، 150 مقاله حائز رتبه برتر شدند که در قالب کتابی چاپ شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش کارگروهی متشکل از پژوهشگران امور تربیتی تشکیل شده تا از مجموع چهار هزار مقاله رسیده، محتوای تربیتی بازتولید شود تا بر اساس سند تحول بنیادین و راهکارهای ارائه شده در موضوع حیات طیبه شاخص های فرهنگی تربیتی استخراج شود و در امور تربیتی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.
در پایان این همایش از صاحبان 42 مقاله ممتاز تجلیل شد و همچنین شرکت کنندگان در درس اخلاق آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شرکت کردند.
/2085/ 6133/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا