تحقق اقتصاد مقاومتی تنها از سوی دولت توقعی نامعقول است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدحسن قدیری ابیانه روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران در یاسوج افزود: از آنجا که دولت یازدهم در بودجه ریزی امسال خود با کسری بیش از شش هزارو 700میلیارد ریال مواجه است و حدود پنج هزار و400میلیارد ریال نیز بدهی دارد و این بدهی نیز در حال افزایش است باید میزان توقعات مردم نسبت به دولت منصفانه تر و معقولانه تر شود.
کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: یکی از نتایج منفی اظهارنظرهای نادرست مردم نسبت به درآمدهای نفتی و نحوه هزینه شدن آنها افزایش میزان تصور عمومی ازاحتمال بروز فساد اقتصادی و کمرنگ شدن نقش مردم در مورد رفع مشکلات و نیازهای کشور است.
قدیری ابیانه اظهار کرد: روشنگری های لازم و بیان واقعیت ها از سوی رسانه ها موجب اظهارنظر و قضاوت بهتر مردم در این راستا خواهد شد.
وی عنوان کرد: تعطیلی برخی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشور تنها به دلیل تحریم های اقتصادی دشمنان نیست بلکه از مهمترین دلایل آن می توان به رغبت محدود ایرانیان برای خرید کالاهای ایرانی و کمبود فرهنگ و وجدان کار در کشور اشاره کرد.
قدیری ابیانه ابراز داشت: توقع نابجا ومطالبه گری بالای مردم از دولت ها و پایین بودن فرهنگ و وجدان کار در کشور موجب شده که ایران با وجود داشتن منابع غنی و خدادادی چشمگیردارای مشکلات مهم اقتصادی در زمینه های اشتغال، مسکن، معیشت و رفاه باشد.
کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک، استرالیا و گواتمالا افزود: تعطیلی مناسبتی در ایران سه تا چهار برابر دیگر نقاط جهان است که این امر همراه با پایین بودن فرهنگ و وجدان کار در بروز و گسترش برخی مشکلات اقتصادی کشور موثر و دخیل است.
قدیری ابیانه گفت: رابطه و تعامل با آمریکا، رفع تحریم ها و اجرای برجام هیچ نقش و تاثیری در رفع مشکلات اقتصادی کشور ایفا نخواهد کرد بلکه بهترین و مهمترین راهکار افزایش میزان کار و تلاش و بهبود وضعیت فرهنگ و وجدان کار بین مردم است.
وی بیان کرد: با وجود کمبود منابع مالی در دولت باید ماهانه حدود 34 هزار میلیارد ریال یارانه نقدی به مردم پرداخت شود.
قدیری ابیانه اظهار کرد: باید حدود 24 میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی حذف شوند تا فشار کمتری به دولت یازدهم در زمینه پرداخت آن وارد شود و دولت نیز نباید در این زمینه محبوبیت خود را بر مصلحت مردم ترجیح دهد.
وی عنوان کرد: نباید افراد جویای کارکشور به ویژه دانش آموختگان برای ایجاد فرصت های شغلی تنها منتظر دولت باشند بلکه باید خود نیز در این زمینه همت و اقدام لازم را انجام دهند.
قدیری ابیانه ابراز داشت: در مدارس ودانشگاه های کشور کارآفرین پرورش داده نمی شود و از رسانه ها انتظار می رود که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود مردم را به سوی کار و تلاش هر چه بیشتر سوق دهند.
7535/6162

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا