استاندار: افزایش طلاق در استان نشان دهنده دورشدن از فرهنگ یزد است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا سیدمحمد میرمحمدی روز دوشنبه در نشست شورای ثبت احوال استان یزد افزود: در فرهنگ منطقه، طلاق بسیار مذموم و قبیح بوده و بسیاری از مشکل ها را به خاطر خانواده تحمل و به توصیه های بزرگان محل عمل می کردند ولی اکنون به نظر می رسد قبح طلاق رفته رفته در حال از بین رفتن است.
وی ادامه داد: طلاق یکی از محورهای چهارگانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیبهای اجتماعی است و دلایل آن در ستاد مبارزه با آسیبهای اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به تعدد شبکه های ارتباطی در جامعه اضافه کرد: در این شبکه ها اطلاعات زیادی منتشر می شود و جوانان به سمت اطلاعات مورد نیاز خود می روند از این رو باید با مرکزیتی مشخص محتواهایی تولید شود که پاسخگوی انگیزه های جوانان و هدایتگر باشد و از آن استفاده کنند.
استاندار یزد با تاکید بر اهمیت آمار ثبت احوال در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها گفت: باید به جایی برسیم که روی آمار ارائه شده اتفاق نظر باشد و نباید به واقعیتهای به ثبت رسیده بی توجه باشیم.
میرمحمدی با اشاره کاهش هشت دهم درصدی ازدواج در سال 94 نسبت به 93 در استان افزود: ازدواج در مناطق شهری استان در همین مدت دو درصد کاهش یافته و در مناطق روستایی 15.1 درصد افزایش داشته است که باید میزان طلاق در این مناطق مقایسه شود.
وی ادامه داد: افزایش ازدواج در مناطق روستایی در حالی صورت گرفته که میزان طلاق در این مناطق افزون بر دو برابر شده که 18 درصد آنها در یکساله نخست ازدواج و 42 درصد در پنج ساله نخست ازدواج بوده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر لزوم بررسی دلایل گرایش به طلاق از جمله شناخت نداشتن از یکدیگر، ازدواج های احساسی و اختلاف طبقاتی گفت: در صورت داشتن دلایل طلاق می توان تجزیه و تحلیل مناسبی داشت و با ارائه راهکارهای مختلف مسائل را پیش بینی و از آنها پیشگیری کرد.
میرمحمدی با بیان اینکه گفته می شود 10 درصد جمعیت یزد مهاجر هستند افزود: ثبت نشدن آمار مهاجران از جمله ازدواج و طلاق آنها تصمیم گیری درباره آنها را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به نوسان آمارهای ارائه شده در رسانه ها تصریح کرد: باید آمار ارائه شده مشخص کننده وضعیت موجود باشد تا ملاک فعالیت شورای عمومی استان و ستاد مبارزه با آسیبهای اجتماعی قرار گیرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش پنج درصدی وفات در استان اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده بهبود شرایط زندگی در حوزه هایی از جمله بهداشت و تغذیه است.
میرمحمدی همچنین با اشاره کاهش 16.5 درصدی ولادت در مناطق روستایی و افزایش 7.7 درصدی آن در مناطق شهری استان افزود: باید دلایل کاهش ولادت در مناطق روستایی مشخص شود تا بتوان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها لحاظ کرد.
7532

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا